Процена знања заснована на перформанси и аутентично оцењивање за Кембриџ А1 испит за децу

Аутори

  • Лора Петронић Петровић Центар за стране језике ”Лингва”

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2022.42.1.9

Кључне речи:

самооцењивање, вршњачко оцењивање, алтернативно оцењивање, читање, писање, табеле за оцењивање

Сажетак

Циљ овог рада је да представи могућности преиначавања активности из уџбеника енглеског језика за децу у активности које ће им помоћи да постану свесни карактеристика Кембриџ испита за децу (Pre A1 Starters првобитно назван Cambridge YLE Starters Еxam). Предложене активности се фокусирају на два важна аспекта испита: начине да се што више умањи могућност подбачаја ученика и начине да се повећа валидност теста, односно да се формат теста што више приближи ученицима. Такође, разматра се важан аспект учења – основно знање, јер се нова знања најефикасније стичу надоградњом на постојећa. Претходно наведено довело је до тога да се алтернативно оцењивање користи као најпогоднији начин за примену већ постојећих знања, као и да се деца наведу да размишљају о сопственом учењу. У раду су представљени начини самооцењивања и вршњачке процене аутентичних и на учинку заснованих активности на такав начин да најбоље одговарају задацима из уџбеника и портфолија који су прописани уџбеником који се користи.

Референце

Cambridge English: Starters (YLE Starters) | Cambridge English. [http://www.cambridgeenglish.org/exams/young-learners-english/starters/]

Cambridge Assessment English: Cambridge English Qualifications. Pre A1 Starters, A1 Movers and A2 Flyers. Handbook for Teachers. [http://www.cambridgeenglish.org/images/153612-yle-handbook-for-teachers.pdf]

Evans 2009: D. Evans, The end product: Doug Evans looks at performance assessment in the EFL classroom. (Practical ideas) (English as second language). Cengage Learning, HighBeam Business.

Mueller 2014: J. Muller, What is authentic assessment? (Authentic assessment toolbox). Jon Mueller. [https://jfmueller.faculty.noctrl.edu/toolbox/whatisit.htm]

O’Malley and Pierce 1996: J. M. O’Malley, L. V. Pierce, Authentic assessment for English language learners: Practical approaches for teachers. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company.

Prošić-Santovac and Rixon 2019: D. Prošić-Santovac, S. Rixon (eds.), Integrating assessment into early language learning and teaching. Multilingual Matters.

Shin and Crandall 2014: J. K. Shin, J. A. Crandall, Teaching young learners English: From theory to practice. Boston: National Geographic Learning.

Strange 2011a: D. Strange, Chatterbox: Pupil’s book 2. (Oxford English.) Oxford, UK: Oxford University Press.

Strange 2011b: D. Strange, New chatterbox 2: Activity book. Oxford, UK: Oxford University Press.

Young 2012: V. Young, All students can shine. [http://www.allstudentscanshine.com/]

Објављено

2022-12-29

Како цитирати

Петронић Петровић, Л. (2022). Процена знања заснована на перформанси и аутентично оцењивање за Кембриџ А1 испит за децу. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 42(1), 173–185. https://doi.org/10.18485/zivjez.2022.42.1.9

Bрој часописа

Секција

Из наставне праксе