ПРОЈЕКТНИ ПРИСТУП У НАСТАВИ ФРАНЦУСКОГ ЈЕЗИКА НАСТАВНИЧКЕ СТРУКЕ

Аутори

  • Ана Вујовић Универзитет у Београду, Учитељски факултет

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2023.43.1.5

Кључне речи:

француски језик струке, наставнички позив, пројектни приступ, задатак, уџбеник.

Сажетак

Пројектни приступ учењу страног језика, а посебно језика струке, посебно је погодан за развој когнитивних способности јер комбинује физичке, менталне и језичке активности, а предност учења заснованог на извршењу пројектних задатака управо је у смислености тих задатака у правој језичкој комуникацији. У настави и учењу страног језика струке задаци поред лингвистичке укључују и професионалну, социолингвистичку, социокултуролошку и интеркултурну компоненту и доприносе стручном оспособљавању студената. У раду анализирамо најпре могућности и предности пројектног приступа у настави страног језика струке, а потом и улогу наставника страног језика струке, неопходност његове озбиљне припреме, велике стручне оспособљености, маштовитости и стрпљења. Користећи дескриптивну и аналитичку методу, предлажемо пројектни модел у настави француског језика за будуће учитеље и васпитаче који би био одговор на конкретне потребе њиховог будућег стручног ангажовања и који би стога позитивно утицао на њихову мотивацију и водио ка бољим постигнућима. Закључујемо да је примере пројектних задатака неопходно унети у све уџбенике страних језика струке јер се тако на најбољи начин даје смисао учењу овог предмета и развија свест студената о његовом значају, а знање које стичу чини трајнијим јер се уче путем искуства.

Референце

Благданић 2018: С. Благданић, М. Ристић и А. Сарвановић, Од идеје до производа. Београд: БИГЗ школство. / S. Blagdanić, M. Ristić i A. Sarvanović, Od ideje do proizvoda. Beograd: BIGZ školstvo.

Вујовић 2015a : A. Vujović, De la tâche à l’activité intellectuelle consciente. U V. Stanojević i M. Vinaver-Ković (ur.), Les études françaises aujourd’hui (2014), (p. 295-305). Belgrade : Faculté de philologie de l’Université de

Belgrade.

Вујовић 2015б: А. Вујовић, Акциона перспектива и задаци у настави страних језика. У Ј. Милинковић, Б. Требјешанин (ур.), Имплемантација иновација у образовању и васпитању – изазови и дилеме (стр. 87-102). Београд: Учитељски факултет. http://www.uf.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2015/29/Zbornik.pdf / A. Vujović, Akciona perspektiva i zadaci u nastavi stranih jezika. U J. Milinković, B. Trebješanin (ur.), Implementacija inovacija u obrazovanju i vaspitanju – izazovi i dileme (str. 87-102). Beograd: Učiteljski fakultet.

Вујовић 2019: A. Vujović, Le Français sur objectifs universitaires pour les professeurs des écoles. U V. Stanojević, M. Vinaver-Ković (ur.), Les études françaises aujourd’hui (p. 148-157). Belgrade : Faculté de philologie de l’Université de Belgrade. doi.org/10.18485/efa.2019.11.ch10.

Елис 2003: R. Ellis, Task-based Language Learning and Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Мијановић 2023: Н. Мијановић, Конструктивизам као савремена наставна парадигма. Иновације у настави, XXXVI, 2023/1, 21–32. / N. Mijanović, Konstruktivizam kao savremena nastavna paradigma. Inovacije u nastavi, XXXVI, 2023/1, 21-32.

Продановић 2020: М. Продановић и В. Гаврановић, Развијање језичких вештина ученика кроз пројектно усмерену наставу страног језика струке – студија случаја. Иновације у настави, XXXIII, 2020(4), 136–145. DOI: 10.5937/Inovacije2004136P / M. Prodanović i V. Gavranović, Razvijanje jezičkih veština učenika kroz projektno usmerenu nastavu stranog

jezika struke – studija slučaja. Inovacije u nastavi, XXXIII, 2020(4), 136-145.

Русо 2013 : M. S. Russo, Langue de spécialité, approche par tâches, contexte de travail : un enseignement/apprentissage propédeutique à l’insertion professionnelle. In Recherches en didactique des langues et des cultures. Retrieved May 2021. from http://journals.openedition.org/rdlc/1639. doi.org/10.4000/rdlc.1639

Savet Evrope 2003: Zajednički okvir za žive jezike: učenje, nastava, ocjenjivanje. Podgorica: Ministarstvo prosvjete i nauke.

Учитељски факултет 2014: Лексикон образовних термина. Београд: Учитељски факултет. / Učiteljski fakultet 2014: Leksikon obrazovnih termina. Beograd: Učiteljski fakultet.

Downloads

Објављено

2023-12-31

Како цитирати

Вујовић, А. (2023). ПРОЈЕКТНИ ПРИСТУП У НАСТАВИ ФРАНЦУСКОГ ЈЕЗИКА НАСТАВНИЧКЕ СТРУКЕ. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 43(1), 105–117. https://doi.org/10.18485/zivjez.2023.43.1.5

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика