ТЕМАТСКИ И ГРАМАТИЧКИ САДРЖАЈИ УЏБЕНИКА ЗА ОСМИ РАЗРЕД ЗА ПРЕДМЕТ НЕМАЧКИ ЈЕЗИК КАО ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК

Аутори

  • Катарина Цветановић Универзитет у Београду, Филолошки факултет

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2023.43.1.6

Кључне речи:

Заједнички европски оквир, други страни језик, општа предметна компетенција, специфична предметна компетенција, граматички садржаји, тематски садржаји, ниво језичке компетенције А2

Сажетак

На основу корпусне анализе актуелних и најчешће коришћених уџбеника у осмом разреду основне школе за предмет немачки језик као други страни језик, а то су уџбеници: ,,Wir neu 4”, ,,Magnet neu 4”, ,,Maximal 4”, ,,Deutsch! Das will ich! 8”, ,,Hallo, Freunde! 4”, желимо представити граматичке и тематске садржаје који су у њима најчешће заступљени и навести оне који уопште нису или су мање у њима присутни, а предвиђени су Наставним планом и програмом. На почетку ћемо представити и општу и специфичну предметну компетенцију, као и значај и улогу стандарда.  Такође желимо додатно представити ниво  језичке компетенције А2 коју би ученик требало стећи на крају четврте године учења другог страног језика у другом циклусу основног образовања.

Референце

Мота и Боос 2021: Мота, Ђ, Боос Д. Wir neu 4: немачки језик за 8. разред основне школе: уџбеник за четврту годину учења. Београд: Издавачка кућа „Klett” д.о.о.

Мота и Николовска 2021: Мота, Ђ, Николовска В. Magnet neu 4: немачки језик за осми разред основне школе: уџбеник за четврту годину учења. Београд: Издавачка кућа „Klett” д.о.о

Мота и др. 2021: Мота, Ђ, Крулак Кемписти, Е, Глик, Д, Рајнке, К. Maximal 4: немачки језик за осми разред основне школе: уџбеник за четврту годину учења. Београд:Издавачка кућа „Klett” д.о.о.

Травица 2020: М. Травица Deutsch! Das will ich! 8: уџбеник из немачког језика за 8. разред основне школе за четврту годину учења. Београд: Бигз школство д.о.о.

Летић-Глишић и др.2021: Летић-Глишић, Г, Вујановић, Р, Врачарић, И. Hallo, Feunde!: немачки језик за осми разред основне школе. Београд: Јавно предузеће„Завод за уџбенике ”.

ван Ек 1975: J. A. van Ek, The Treshold Level. Strasbourg.

Дурбаба и др. 2017: О. Дурбаба, Љ. Ђурић, А. Јовановић, К. Завишин, Ј. Гинић, Л. Меденица, А. Секулић, Ј. Рашевић. Општи стандарди постигнућа за крај основног образовања за страни језик. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања [Online], [https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/2017/12/Opsti-standardi-postignuca-za-kraj-osnovnog-

obrazovanja-za-strani-jezik.pdf]

Дурбаба 2011: О. Дурбаба, Теорија и пракса учења и наставе страних језика. Београд: Завод за уџбенике и наставна средста.

ЗЕО 2003: Zajednički evropski okvir: učenje, nastava, ocenjivanje. Podgorica: Ministarstvo prosvjete i nauke.

Наставни програм за осми разред основног образовања и васпитања 2019: Завод за унапређење образовања и васпитања, Наставни програм за осми разред основног образовања и васпитања [Online], [https://citalici.files.wordpress.com/2019/01/8. nastavni-program-za-osmi-razred-osnovnog-obrazovanja-i-vaspitanja.pdf]

Закон о основама система образовања и васпитања 2017. Београд: ЈП Службени гласник.

Правилник о плану и програму наставе и учења општеобразовних предмета средњег стручног образовања и васпитања у подручју рада саобраћаја Просветни гласник. 2018. Београд: ЈП Службени гласник.

Правилник о изменама и допунама правилника о наставном плану за други циклус основног образовања и васпитања и наставном програму за пети разред основног образовања и васпитања Просветни гласник. 2018. Београд: ЈП Службени гласник.

Surkamp 2010: C. Surkamp, Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik, Suttgart: Verlag J.B. Metzler.

Јин и Рорман 2020: F. Jin, L.Rohrmannn, Prima plus A2.2. Годишњи програм рада са стандардима [Online], [http://www.datadidakta.rs/udzbenik/42/prima-plus#za-nastavnike]

Downloads

Објављено

2023-12-31

Како цитирати

Цветановић, К. (2023). ТЕМАТСКИ И ГРАМАТИЧКИ САДРЖАЈИ УЏБЕНИКА ЗА ОСМИ РАЗРЕД ЗА ПРЕДМЕТ НЕМАЧКИ ЈЕЗИК КАО ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 43(1), 121–149. https://doi.org/10.18485/zivjez.2023.43.1.6

Bрој часописа

Секција

Први научни рад