СТРУЧНА СПРЕМА НАСТАВНИКА СТРАНИХ ЈЕЗИКА У ШКОЛСТВУ СРБИЈЕ:

ПРАВИЛНИЦИ И ПРАКСА (2003 - 2020)

Аутори

  • Љиљана Ђурић Универзитет у Београду
  • Александра Беговић Универзитет у Приштини са седиштем у Косовској Митровици

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.10

Кључне речи:

језичка образовна политика Србије, јавна политика, страни језици, стручна спрема наставника, актери, 2003-2020

Сажетак

Предмет овог рада јесте анализа измена и допуна правилника о стручној спреми наставника страних језика у српском систему образовања, насталих током прве две деценије ХХI века. Истраживање има за циљ утврђивање – из перспективе анализе јавних политика – динамике, карактера и ефеката промена које се тичу нормативног дефинисања стручности наставника страних језика, а посебна пажња посвећује се улози различитих актера код доношења анализираних измена и допуна. Резултати истраживања показују да су после 2003. године, када је, на основу широког консензуса, уведена крупна новина у тој области, правилници незнатно мењани, али да су знатне измене настале напуштањем испитних процедура које су, ради обезбеђења и контроле квалитета кадра који улази у школство, првобитно (2003.) утврђене. Напуштањем наведених процедура отворена је могућност различитих интерпретација одредби правилника, па некада и постављања партикуларних интереса изнад општих.

Downloads

Објављено

2020-12-30

Како цитирати

Ђурић, Љ., & Беговић, А. (2020). СТРУЧНА СПРЕМА НАСТАВНИКА СТРАНИХ ЈЕЗИКА У ШКОЛСТВУ СРБИЈЕ: : ПРАВИЛНИЦИ И ПРАКСА (2003 - 2020). Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 40(1), 191–216. https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.10

Bрој часописа

Секција

Примењена лингвистика и глотодидактика