ДВА НАЧИНА СПРОВОЂЕЊА ЈЕЗИЧКЕ ОБРАЗОВНЕ ПОЛИТИКЕ: ОДОЗГО-НА-ДОЛЕ И ОДОЗДО-НА-ГОРЕ
ПРИКАЗ ЈЕДНЕ СТУДИЈЕ СЛУЧАЈА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.11Кључне речи:
језичка образовна политика, језичка политика и планирање, настава страних језика, енглески језик, високо образовањеСажетак
Циљ овог рада је да, кроз детаљан преглед литературе, пружи увид у концепте језичке политике и планирања као и језичке образовне политике, јер се управо језичка образовна политика бави језицима у формалним образовним системима. Будући да енглески језик заузима значајно место у универзитетској настави и да је већина литературе као и публикација са SCI (Science Citation Index) листе на енглеском, познавање тог страног језика се сматра битном квалификацијом коју академски грађани треба да поседују, јер им пружа могућност да се укључе у међународне токове. Из тог разлога, у раду је приказана студија случаја спровођења језичке образовне политике на Пољопривредном факултету у Крушевцу Универзитета у Нишу. Битно је нагласити да циљ рада није да прикаже који начин спровођења језичких образовних политика је бољи, већ да пружи увид у начине њиховог функционисања.