ИНТЕРКУЛТУРНА КОМПЕТЕНЦИЈА У НАСТАВИ СТРАНИХ ЈЕЗИКА – ПРЕДЛОГ ЗА МЕТОДЕ И ТЕХНИКЕ У НАСТАВНОЈ ПРАКСИ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.4Кључне речи:
интеркултура, култура, интеркултурна комуникативна компетенција, страни језик, глотодидактика, методе, техникеСажетак
У многим европским образовним системима интеркултурни модел учења страних језика интегрисан је у модерну глотодидактику, док се интеркултурна комуникативна компетенција поставља као исход и циљ наставе. Интеркултурна комуникативна компетенција и даље представља новост у наставном процесу. Често се дешава да културолошки садржаји у уџбеницима не бивају анализирани, а интеркултурна компонента занемарена приликом учења страног језика. Ипак, развој свести о полазној и циљној култури у интегрисаном учењу језика и културе битан је из више разлога и представља важан елеменат свести и идентитета појединца који се на крају тако осмишљеног образовања лакше сналази у мултукултурном друштву. Циљ овог рада је да објасни и оправда место које интеркултурна компетенција заузима у савременој глотодидактици и да понуди предлоге за креативну примену метода унутар и ван учионице.