ДИНАМИКА ГРУПЕ СА СТУДЕНТИМА ШПАНСКОГ КАО НАСЛЕДНОГ, СТРАНОГ И МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.6Кључне речи:
наследни говорници, ученици шпанског као страног језика, матерњи говорници, настава шпанског, настава у мешовитим групамаСажетак
Потребе и приступи код подучавања наследних говорника су другачије него код наставе страног језика, међутим, како тој области није посвећено довољно пажње, нису ретке ситуације да наследни говорници шпански језик у формалном контексту уче у мешовитим групама заједно са страним говорницима, а у неким околностима и са матерњим говорницима. Истраживачки део овог рада састоји се из анализе упитника о учењу у мешовитим групама и односу између поменуте три различите групације ученика. На упитник су одговарали студенти хиспанистике са три немачка универзитета, где су групе изразито мешовите услед великог броја хиспанских исељеника у земљи. Истраживање је поткрепљено интервјуом са лекторком Т.Д. са катедре за романистику на Универзитету Хумболт о раду студената у мешовитим групама. Резултати истраживања су показали да учење у мешовитим групама има вишеструке предности и малобројна ограничења по студенте који су тога свесни и не би одабрали да уче шпански језик у уобичајеним околностима, другачијим од онога на шта су навикли.