ДИНАМИКА ГРУПЕ СА СТУДЕНТИМА ШПАНСКОГ КАО НАСЛЕДНОГ, СТРАНОГ И МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.6Кључне речи:
наследни говорници, ученици шпанског као страног језика, матерњи говорници, настава шпанског, настава у мешовитим групамаСажетак
Потребе и приступи код подучавања наследних говорника су другачије него код наставе страног језика, међутим, како тој области није посвећено довољно пажње, нису ретке ситуације да наследни говорници шпански језик у формалном контексту уче у мешовитим групама заједно са страним говорницима, а у неким околностима и са матерњим говорницима. Истраживачки део овог рада састоји се из анализе упитника о учењу у мешовитим групама и односу између поменуте три различите групације ученика. На упитник су одговарали студенти хиспанистике са три немачка универзитета, где су групе изразито мешовите услед великог броја хиспанских исељеника у земљи. Истраживање је поткрепљено интервјуом са лекторком Т.Д. са катедре за романистику на Универзитету Хумболт о раду студената у мешовитим групама. Резултати истраживања су показали да учење у мешовитим групама има вишеструке предности и малобројна ограничења по студенте који су тога свесни и не би одабрали да уче шпански језик у уобичајеним околностима, другачијим од онога на шта су навикли.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Аутори који објављују у овом часопису пристају на следеће услове:
- Аутори задржавају ауторска права и пружају часопису право првог објављивања рада и лиценцирају га под окриљем Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License која омогућује другима да деле рад уз услов навођења ауторства и изворног објављивања у овом часопису.
- Аутори могу да израде засебне, уговорне аранжмане за не-ексклузивну дистрибуцију рада објављеног у часопису (нпр. постављање у институционални репозиториј или објављивање у књизи), уз навођење да је рад изворно објављен у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено и подстичу се да поставе објављени рад он-лине (нпр. у институционалном репозиторију или на својим мрежним страницама) пре и током поступка пријаве, с обзиром на то да такав поступак може водити продуктивној размени идеја, те ранијој и већој цитираности објављеног рада (уп. The Effect of Open Access).