ДВОЈЕЗИЧНА (CLIL) НАСТАВА У ОБРАЗОВНОМ СИСТЕМУ СРБИЈЕ: САДАШЊИ ИЗАЗОВИ И ПРЕДЛОГ СМЕРНИЦА ЗА БУДУЋНОСТ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.9Кључне речи:
двојезична CLIL настава, усавршавање наставника, уџбеници, оцењивање, завршни (матурски) испитСажетак
Предмет рада представља опис тренутне организације двојезичне наставе у образовном систему Републике Србије са издвојеним изазовима пред којима се налазе ученици и наставници у датом контексту наставе. У раду је приказан садржај Правилника о ближим условима за остваривање двојезичне наставе са посебним освртом на недостајуће елементе документа као што су: усавршавање наставника, употреба уџбеника, критеријуми за оцењивање ученика и структура завршног (матурског) испита на крају средњошколског циклуса. На основу анализе поменутих аспеката у европској пракси ЦЛИЛ наставе, предложене су смернице за даљи развој двојезичне наставе у Републици Србије са посебним освртом на елементе који недостају у датом образовном систему.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Аутори који објављују у овом часопису пристају на следеће услове:
- Аутори задржавају ауторска права и пружају часопису право првог објављивања рада и лиценцирају га под окриљем Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License која омогућује другима да деле рад уз услов навођења ауторства и изворног објављивања у овом часопису.
- Аутори могу да израде засебне, уговорне аранжмане за не-ексклузивну дистрибуцију рада објављеног у часопису (нпр. постављање у институционални репозиториј или објављивање у књизи), уз навођење да је рад изворно објављен у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено и подстичу се да поставе објављени рад он-лине (нпр. у институционалном репозиторију или на својим мрежним страницама) пре и током поступка пријаве, с обзиром на то да такав поступак може водити продуктивној размени идеја, те ранијој и већој цитираности објављеног рада (уп. The Effect of Open Access).