БИЛИНГВАЛНА НАСТАВА НА НЕМАЧКОМ И СРПСКОМ ЈЕЗИКУ НА ПРИМЕРИМА ОШ „10. ОКТОБАР“ У СУБОТИЦИ, ПРВЕ НИШКЕ ГИМНАЗИЈЕ „СТЕВАН СРЕМАЦ“ И ВАЉЕВСКЕ ГИМНАЗИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.7Кључне речи:
двојезична/билингвална настава, двојезично/билингвално образовање, вехикуларни језик, CLIL, плурилингвизам, вишејезичност, мултикултурализам, имерзија, образовна језичка политикаСажетак
У раду се описује примена двојезичне наставе на немачком и српском језику у ОШ „10. октобар“ у Суботици, Првој нишкој гимназији „Стеван Сремац“ и Ваљевској гимназији. Резултати анкетираних наставника и директора показују низ предности, али и недостатке у погледу евалуације, наставног материјала и подршке наставницима, као и континуираног двојезичног образовања. Циљ рада јесте да укаже на тренутну слику и актуелне изазове везане за спровођење наставе на српском и немачком како би приступ кроз целокупан двоје- зични образовни процес био систематичнији.