ИГРАЊЕ ИЛИ УЧЕЊЕ: НЕПОМИРЕНИ ДУАЛИТЕТИ У СТАВОВИМА УЧЕСНИКА НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.10Кључне речи:
игралачко учење, комуникативна настава, настава страних језика, образовна идеологија, ставови, учење граматикеСажетак
Савремена настава језика за циљ поставља усавршавање свих језичких компетенција како би кандидат постао успешан и самосталан корисник циљног језика. Иако су ове идеје присутне на различитим нивоима језичког образовања, резултати овог квалитативног истраживања, спроведеног током реформе студијских програма на Филолошком факултету у Београду, указују да не постоји увек суштинско разумевање поменутих принципа, што понекад води њиховој контрадикторној интерпретацији. Наиме, није довољно да предавачи и студенти буду упознати са савременим токовима науке о језику јер то не утиче на промену њихoвог приступа настави, односно учењу језика. Од кључне је важности створити услове да учесници преиспитају своја дубока уверења и ставове о образовању, како би се и њихово деловање суштински променило.