ФРАНЦУСКИ КАО ПРВИ СТРАНИ ЈЕЗИК У ЗАВРШНИМ ГОДИНАМА ГИМНАЗИЈЕ: УЏБЕНИЦИ ОБЈАВЉЕНИ У СРБИЈИ ОД 1957. ГОДИНЕ ДО ДАНАС
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.8Кључне речи:
француски језик, уџбеници, гимназија, циљеви, текстови, активности, култура, налозиСажетак
Учење/настава француског језика у две завршне године гимназијског школовања предмет је овог чланка, урађеног с намером да се, на основу сумарног пресека, подстакне размишљање о могућем даљем методичко-дидактичком деловању и писању уџбеника. Применом дескриптивне и аналитичко-компаративне методе, односно експлоративно-интерпретативног поступка, на корпусу изабраних уџбеника објављених у Србији у последњих шездесет година, дошли смо до закључка да у сваком методолошком периоду постоје уџбеници чија концепција је усклађена са сазнањима наука релевантних за учење / наставу француског језика. Највећу разлику у односу на страна издања видимо у непостојању вишеделних уџбеничких комплета, односно у постојању само једног новог уџбеника српских аутора у XXI веку.