ДВОЈЕЗИЧНА (СРПСКО-ЕНГЛЕСКА) НАСТАВА У ВОЈВОДИНИ: УВОЂЕЊЕ И ПРВИ РЕЗУЛТАТИ

Аутори

  • Татјана Глушац "Dr Lazar Vrkatic" Faculty of Law and Business Studies, Novi Sad , Факултет за правне и пословне студије "др Лазар Вркатић", Нови Сад , Fakultet za pravne i poslovne studije "dr Lazar Vrkatić", Novi Sad

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.10

Кључне речи:

двојезична настава, српски језик, енглески језик, вртић, основна школа, средња школа, Војводина, ефекти двојезичне наставе

Апстракт

Овај рад има два циља. Прво, он описује обуку коју је прошла прва генерација васпитача и наставника који су се припремали да од септембра 2011. године започну са реализацијом двојезичне наставе у образовним установама у Војводини у којима су били запослени. Тиме се покушавају истаћи и примери добре праксе и они аспекти обуке који нису дали жељене резултате, с намером да се помогне свима који ће у будућности организовати или спроводити сличне обуке. Друго, у раду се приказују први резултати мерења ефеката двојезичне наставе добијени три године након њеног увођења. Они показују да се највећа предност ученика који прате наставу на два језика очитује у првом и другом разреду основне школе, да је четврти разред прекретница и да у свим осталим разредима боље резултате постижу ученици који наставу прате само на матерњем језику.

Објављено

2018-12-30

Број часописа

Рубрика

У фокусу: двојезична настава

Како цитирати

ДВОЈЕЗИЧНА (СРПСКО-ЕНГЛЕСКА) НАСТАВА У ВОЈВОДИНИ: УВОЂЕЊЕ И ПРВИ РЕЗУЛТАТИ. (2018). Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 38(1), 227-246. https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.10