ТЕОРИЈЕ УСВАЈАЊА ЈЕЗИКА: ГЕНЕРАТИВНИ ИЛИ ЕМЕРГЕНТИСТИЧКИ ПРИСТУП

Аутори

  • Слободанка Глигорић The Philological High School of Belgrade , Филолошка гимназија, Београд , Filološka gimnazija, Beograd

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.5

Кључне речи:

генеративни приступ, универзална граматика, УБ приступ, модуларност

Апстракт

Језик је универзална способност сваког човека – иако не поседују сви људи исти језик, чињеница је да сви људи поседују језик. Овај јединствени начин комуникације својствен је нашој врсти неких 200.000 година, међутим начин на који долази до његовог усвајања још увек је мистерија за науку. Овај рад има за циљ да представи две супротстављене струје развојне психолингвистике: генеративни приступ Ноама Чомског и емергентистички приступ заснован на језичкој употреби Мајкла Томазела, њихове идеје и постулате и да кроз преглед студија везаних за ову област укаже на основне сличности и разлике између ова два правца. Посебан нагласак ставља се на критике упућене и једној и другој школи мишљења, као и новим теоријским правцима који су настали као резултат оваквог критичког преиспитивања.

Објављено

2016-12-30

Број часописа

Рубрика

Глотодидактика

Како цитирати

ТЕОРИЈЕ УСВАЈАЊА ЈЕЗИКА: ГЕНЕРАТИВНИ ИЛИ ЕМЕРГЕНТИСТИЧКИ ПРИСТУП. (2016). Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 36(1), 119-131. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.5