INTERKULTURNA KOMPETENCIJA U NASTAVI STRANIH JEZIKA – PREDLOG ZA METODE I TEHNIKE U NASTAVNOJ PRAKSI

Autori

  • Tijana Gaši Faculty of Philology, University of Belgrade , Филолошки факултет Универзитета у Београду , Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.4

Ključne reči:

interkultura, kultura, interkulturna komunikativna kompetencija, strani jezik, glotodidaktika, metode, tehnike

Apstrakt

     U mnogim evropskim obrazovnim sistemima interkulturni model učenja stranih jezika integrisan je u modernu glotodidaktiku, dok se interkulturna komunikativna kompetencija postavlja kao ishod i cilj nastave. Interkulturna komunikativna kompetencija i dalje predstavlja novost u nastavnom procesu. Često se dešava da kulturološki sadržaji u udžbenicima ne bivaju analizirani, a interkulturna komponenta zanemarena prilikom učenja stranog jezika. Ipak, razvoj svesti o polaznoj i ciljnoj kulturi u integrisanom učenju jezika i kulture bitan je iz više razloga i predstavlja važan elemenat svesti i identiteta pojedinca koji se na kraju tako osmišljenog obrazovanja lakše snalazi u multukulturnom društvu. Cilj ovog rada je da objasni i opravda mesto koje interkulturna kompetencija zauzima u savremenoj glotodidaktici i da ponudi predloge za kreativnu primenu metoda unutar i van učionice.

Objavljeno

2019-12-30

Broj časopisa

Rubrika

Glotodidaktika

Kako citirati

INTERKULTURNA KOMPETENCIJA U NASTAVI STRANIH JEZIKA – PREDLOG ZA METODE I TEHNIKE U NASTAVNOJ PRAKSI. (2019). Živi Jezici, 39(1), 87-100. https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.4