UTICAJ STEČENIH ZNANJA I ISKUSTAVA IZ JEZIKA L2 NA UČENJE JEZIKA L3 U LEKSIČKO-GRAMATIČKIM VEŽBAMA

Autori

  • Nikoleta Momčilović Faculty of Philosophy, University of Niš , Филозофски факултет Универзитета у Нишу , Filozofski fakultet Univerziteta u Nišu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.4

Ključne reči:

engleski kao L2, nemački kao L3, transfer znanja i strategija, jezička svesnost, svesnost o učenju jezika

Apstrakt

     Rad se bavi ispitivanjem uticaja prethodnih znanja i iskustava učenika iz engleskog kao prvog stranog jezika (L2) na učenje nemačkog kao drugog stranog jezika (L3) kod učenika šestog razreda osnovne škole kojima je srpski maternji jezik (L1) pri rešavanju leksičko-gramatičkog zadatka, pri čemu se analizira i refleksija o jezičkim strukturama u L2 i L3 u toku izrade konkretnog zadatka i ukazuje na značaj jezičke svesnosti (language awareness) i svesnosti o učenju jezika (language learning awareness). Osnovu rada čine didaktika i metodika tercijarnih jezika, a sagledavaju se karakteristike nastave nemačkog kao drugog stranog jezika posle engleskog (koncept DaFnE). Rezultati vrednovanja leksičkog zadatka (koji zahteva transfer znanja) potvrđuju pozitivan uticaj L2 na učenje L3 i uspešnost većine učenika L3 jezika u rešavanju zadatka bez obzira na nivo refleksije odnosno jezičke svesnosti. Rezultati vrednovanja gramatičkog zadatka (koji zahteva transfer znanja i strategija, odnosno induktivno zaključivanje) potvrđuju da uspešnost u rešavanju ovog zadatka zavisi od nivoa jezičke svesnosti i svesnosti o učenju jezika, odnosno refleksije.

Objavljeno

2018-12-30

Broj časopisa

Rubrika

Lingvistika i primenjena lingvistika

Kako citirati

UTICAJ STEČENIH ZNANJA I ISKUSTAVA IZ JEZIKA L2 NA UČENJE JEZIKA L3 U LEKSIČKO-GRAMATIČKIM VEŽBAMA. (2018). Živi Jezici, 38(1), 89-120. https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.4