NEOHELENSKE STUDIJE DANAS – PRILOG ISTORIJI UČENJA GRČKOG JEZIKA

Autori

  • Vojkan Stojičić Faculty of Philology, University of Belgrade , Филолошки факултет Универзитета у Београду , Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu
  • Milena Jovanović Faculty of Philology, University of Belgrade , Филолошки факултет Универзитета у Београду , Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.13

Ključne reči:

grčki jezik (kao strani), diglosija, nastava, učenje, dijaspora, Srbija

Apstrakt

U radu je ukratko prikazan istorijat učenja grčkog jezika sa kratkim osvrtom na diglosiju kao problem koji je prevaziđen sredinom prošlog veka kada opšti jezik (κοινή νεοελληνική γλώσσα) postaje zvanični jezik Republike Grčke. Ukratko su istaknuta pitanja koja se odnose na istraživanje nastave i učenja modernog grčkog jezika: ko ga je sve i iz kojih razloga učio kao strani, kakve su bile potrebe i koliko je bilo interesovanje za njegovo učenje, u matici i dijaspori, kao i koji je bio profil nastavnika. Najzad, kada je reč o institucionalizovanoj nastavi grčkog jezika, dva su poglavlja posvećena počecima nastave grčkog jezika kod Srba i nastavi modernog grčkog jezika na univerzitetskom nivou. Posebno je istaknuto osnivanje Katedre za neohelenske studije, što predstavlja početak univerzitetske nastave modernog grčkog jezika u Srbiji.

Objavljeno

2016-12-30

Broj časopisa

Rubrika

Glotodidaktika

Kako citirati

NEOHELENSKE STUDIJE DANAS – PRILOG ISTORIJI UČENJA GRČKOG JEZIKA. (2016). Živi Jezici, 36(1), 257-283. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.13