ПРИКАЗ РЕЧНИКА И ГЛОСАРА ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА СТРУКЕ ЗА СТУДЕНТЕ СПЕЦИЈАЛНЕ ЕДУКАЦИЈЕ И РЕХАБИЛИТАЦИЈЕ
Кључне речи:
речник, глосар, енглески језик струке, специјална едукација и рехабилитацијаСажетак
Савладавање стручне терминологије је један од основних циљева наставе страног језика струке, па је и проналажење и употреба одговарајућих речника као референтне литературе у извођењу наставе непроцењива. Циљ овог рада је да прикаже постојеће једнојезичне и двојезичне речнике и глосаре из области специјалне едукације и рехабилитације и укаже на њихове предности и мане, у складу са потребама студената прве године Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију Универзитета у Београду. Поред тога, рад јасно указује на потребу креирања модерног, адекватног и приступачног речника из ове области, који би задовољио потребе циљне групе студената и који би се користио као помоћно наставно средство у оквиру извођења наставе енглеског језика струке.
Референце
Brajović 2021: J. Brajović, Razvijanje leksikografske kompetencije kod srednjoškolskih učenika francuskog kao stranog jezika. Metodički vidici 12(12), 225-246, [https://doi.org/10.19090/mv.2021.12.225-246].
Frend 2023: M. Friend, Special Education: Contemporary Perspectives for School Professionals, 6th edition, USA: Pearson Education.
Glušac i Milić 2021: T. Glušac, M. Milić, Upotreba rečnika u učenju engleskog jezika struke na tercijarnom nivou iz perspektive studenata, Nasleđe Kragujevac, 49,107-121, [http://dx.doi.org/10.46793/NasKg2149.107G].
Glušac i Milić 2020: T. Glušac, M. Milić, Kako univerzitetski nastavnici engleskog jezika struke i njihovi studenti koriste rečnike u podučavanju i učenju, Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 45(5), 281-295, [https://doi.org/10.19090/gff.2020.5.281-295].
Halahan, Pulen i Kaufman 2022: D. P. Hallahan, P.C. Pullen, J.M. Kauffman, Exceptional Learners: An Introduction to Special Education, 15th edition, USA: Pearson Education.
Ivančević Otanjac 2021: M. Ivančević Otanjac, Students' attitudes toward ESP course at university level, Specijalna edukacija i rehabilitacija, 20(4), 273-281, [http://dx.doi.org/10.5937/specedreh20-34308].
Ivančević Otanjac i Furundžić 2018: M. Ivančević Otanjac, M. Furundžić, English for Special Education, second edition, Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.
Ivančević Otanjac 2014: M. Ivančević Otanjac, Vokabular u nastavi stranog jezika struke na primeru engleskog jezika za studente specijalne edukacije i rehabilitacije, Pedagoška stvarnost, 60(3), 469-475.
Klain 2017: J. J. Kline, Special Education Dictionary, USA: LRP Publications.
Knežević i dr. 2021: Lj. Knežević, S. Halupka-Rešetar, I. Miškeljin, M. Milić, Millennials as dictionary users: A study of dictionary use habits of Serbian EFL students, SAGE Open, 11(2), [http://dx.doi.org/10.1177/21582440211008422].
Knežević i Halupka-Rešetar 2020: Lj. Knežević, S. Halupka-Rešetar, What causes the scarce use of dictionaries in ESP courses? A qualitative analysis of the teacher's perspective, In A. Izgarjan, D. Đurić, S. Halupka-Rešetar (Eds.), Aspects of Transnationality in American Literature and American English, University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, [https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2020/978-86-6065-632-4].
Mićić 2011: S. Mićić, Englesko-srpski i srpsko-engleski medicinski rečnik, 2. dopunjeno izdanje, Beograd: Zavod za udžbenike.
Prćić 2018: T. Prćić, Ka savremenim srpskim rečnicima, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, [https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2018/978-86-6065-454-2].
Ričards 2001: J.C. Richards, Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Savet Evrope 2021: Council of Europe, Common European Framework of reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Stanojević Gocić 2016: M. Stanojević Gocić, Korišćenje rečnika kao strategije učenja engleskog jezika struke, Nasleđe Kragujevac, 34, 203-215, [https://doi.org/10.5937/naslKg1634203S].
Vergason i Andereg1997: G. A. Vergason, M.L. Anderegg, Dictionary of Special Education and Rehabilitation, fourth edition, USA: Love Publishing Company.
Vrajton 2023: L. Wrighton, The Special Educational Needs and Disability (SEND) Dictionary, UK: LPL Services.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Сва права задржана (c) 2024 Маја Иванчевић Отањац
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Дели под истим условима 4.0 Интернационална лиценца.
Овај рад је под Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Аутори који објављују у овом часопису пристају на следеће услове:
- Аутори задржавају ауторска права и пружају часопису право првог објављивања рада и лиценцирају га под окриљем Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License која омогућује другима да деле рад уз услов навођења ауторства и изворног објављивања у овом часопису.
- Аутори могу да израде засебне, уговорне аранжмане за не-ексклузивну дистрибуцију рада објављеног у часопису (нпр. постављање у институционални репозиториј или објављивање у књизи), уз навођење да је рад изворно објављен у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено и подстичу се да поставе објављени рад он-лине (нпр. у институционалном репозиторију или на својим мрежним страницама) пре и током поступка пријаве, с обзиром на то да такав поступак може водити продуктивној размени идеја, те ранијој и већој цитираности објављеног рада (уп. The Effect of Open Access).