ИНТЕРКУЛТУРНА КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА ЈЕЗИКА НОВОПАЗАРСКИХ ШКОЛА

Аутори

  • Аднан Бјелак Државни универзитет у Новом Пазару

Кључне речи:

култура матерњег језика, култура страног језика, интеркултурна осетљивост, интеркултурна компетенција

Сажетак

Циљ анализе јесте представљање нивоа интеркултурне компетенције наставника језика новопазарских основних и средњих школа. У истраживању спроведеном у октобру 2020/21. године учествовало је 35 наставника језика. Истраживање је спроведено анкетирањем наставника језика, где се анкета састојала од питања затвореног и отвореног типа, те испитивала ставове наставника језика о интеркултурној настави, битности стицања интеркултурне компетенције кроз наставу језика, нужности интеркултурне компетенције и ученика и наставника, развоју интеркултурне осетљивости, те о перцепцији своје улоге као медијатора између стране и културе матерњег језика. Квантитативно-квалитативном анализом приступили смо обради добијених података, на основу чега смо потврдили хипотезу да је интеркултурна компетенција неизоставан конструкт наставе језика, те подједнако битна и код ученика и код наставника.

Downloads

Објављено

2021-12-30

Како цитирати

Бјелак, А. (2021). ИНТЕРКУЛТУРНА КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА ЈЕЗИКА НОВОПАЗАРСКИХ ШКОЛА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 41(1), 175–188. преузето од https://zivijezici.fil.bg.ac.rs/index.php/zivijezici/article/view/28

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика и језичка образовна политика