КОНЦЕПЦИЈА И ЗНАЧАЈ СРЕДЊОШКОЛСКИХ ЧАСОПИСА У НАСТАВИ РУСКОГ ЈЕЗИКА – ПРИМЕР ФИЛОЛОШКЕ ГИМНАЗИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.10%20Кључне речи:
часопис, Филолошка гимназија, руски језик, методика наставе руског језика, талентовани ученициСажетак
Предмет нашег истраживања представља часопис Луч објављиван током 1990–1998. године од стране ученика Филолошке гимназије и спонзора школе. Поменути часопис је био јединствени пример сачуваног школског листа који је излазио на руском језику. Историјат овог часописа и његовог следбеника – часописа Логос, технички изглед и њихов садржај излажемо са циљем да подстакнемо оснивање сличних часописа ради популаризације руског језика у настави. На основу анализе садржаја представљени су тематика и жанрови ауторских текстова. У оквиру рада на оваквим ваннаставним активностима подстичемо ученике да развијају истраживачке особине, чиме доприносимо ефикаснијем, креативнијем усвајању страног језика, развијамо мотивацију за учење руског језика и формирамо свестрану личност. Закључили смо да школска периодика отвара нове погледе не само на ученичка интересовања која су их оформила, него и на школски живот уопште. Помоћу часописа наставници могу да обликују нови круг младих интелектуалаца који постају најбоља промоција школе.