КОНЦЕПЦИЈА И ЗНАЧАЈ СРЕДЊОШКОЛСКИХ ЧАСОПИСА У НАСТАВИ РУСКОГ ЈЕЗИКА – ПРИМЕР ФИЛОЛОШКЕ ГИМНАЗИЈЕ

Аутори

  • Мила Матић Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.10%20

Кључне речи:

часопис, Филолошка гимназија, руски језик, методика наставе руског језика, талентовани ученици

Сажетак

Предмет нашег истраживања представља часопис Луч објављиван током 1990–1998. године од стране ученика Филолошке гимназије и спонзора школе. Поменути часопис је био јединствени пример сачуваног школског листа који је излазио на руском језику. Историјат овог часописа и његовог следбеника – часописа Логос, технички изглед и њихов садржај излажемо са циљем да подстакнемо оснивање сличних часописа ради популаризације руског језика у настави. На основу анализе садржаја представљени су тематика и жанрови ауторских текстова. У оквиру рада на оваквим ваннаставним активностима подстичемо ученике да развијају истраживачке особине, чиме доприносимо ефикаснијем, креативнијем усвајању страног језика, развијамо мотивацију за учење руског језика и формирамо свестрану личност. Закључили смо да школска периодика отвара нове погледе не само на ученичка интересовања која су их оформила, него и на школски живот уопште. Помоћу часописа наставници могу да обликују нови круг младих интелектуалаца који постају најбоља промоција школе.

Downloads

Објављено

2021-12-30

Како цитирати

Матић, М. (2021). КОНЦЕПЦИЈА И ЗНАЧАЈ СРЕДЊОШКОЛСКИХ ЧАСОПИСА У НАСТАВИ РУСКОГ ЈЕЗИКА – ПРИМЕР ФИЛОЛОШКЕ ГИМНАЗИЈЕ . Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 41(1), 189–200. https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.10

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика и језичка образовна политика