СТАВОВИ СТУДЕНАТА ГЕРМАНИСТИКЕ О ПРИСУСТВУ ИНТЕРКУЛТУРНИХ ЕЛЕМЕНАТА У УНИВЕРЗИТЕТСКОЈ НАСТАВИ НЕМАЧКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА

Аутори

  • Данијела Врањеш Универзитет у Београду, Филолошки факултет

Кључне речи:

култура, интеркултурна компетенција, интеркултурна глотодидактика, културни елементи у настави, настава страног језика, интеркултурност у настави страних језика

Сажетак

Универзитетска настава немачког као страног језика најчешће се дефинише преко два аспекта: наставе савременог немачког језика и предмета који се баве знањима о језику. Предмет Савремени немачки језик тако чини окосницу наставе савременог немачког језика у оквиру модула Језик, књижевност, култура на Катедри за германистику на основним студијама на Филолошком факултету Универзитета у Београду. Стога је оправдано очекивати да се током студија студенти упознају и са културом не само земље чији језик уче, већ и земље из које долазе.  Будући да су језик и култура нераздвојно повезани, циљ овог рада јесте да испита у којој мери су интеркултурни садржаји заступљени у настави Савременог језика. Истраживање је усмерено на процену студената о присутности културних елемената у настави, а за потребе истраживања сачињен је упитник. Добијени подаци послужиће као подстрех за освежавање курикулума на овом предмету.

Downloads

Објављено

2021-12-30

Како цитирати

Врањеш, Д. (2021). СТАВОВИ СТУДЕНАТА ГЕРМАНИСТИКЕ О ПРИСУСТВУ ИНТЕРКУЛТУРНИХ ЕЛЕМЕНАТА У УНИВЕРЗИТЕТСКОЈ НАСТАВИ НЕМАЧКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 41(1), 161–174. преузето од https://zivijezici.fil.bg.ac.rs/index.php/zivijezici/article/view/95

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика и језичка образовна политика