ИНТЕРКУЛТУРНА КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА ЈЕЗИКА НОВОПАЗАРСКИХ ШКОЛА

Аутори

Кључне речи:

култура матерњег језика, култура страног језика, интеркултурна осетљивост, интеркултурна компетенција

Апстракт

Циљ анализе јесте представљање нивоа интеркултурне компетенције наставника језика новопазарских основних и средњих школа. У истраживању спроведеном у октобру 2020/21. године учествовало је 35 наставника језика. Истраживање је спроведено анкетирањем наставника језика, где се анкета састојала од питања затвореног и отвореног типа, те испитивала ставове наставника језика о интеркултурној настави, битности стицања интеркултурне компетенције кроз наставу језика, нужности интеркултурне компетенције и ученика и наставника, развоју интеркултурне осетљивости, те о перцепцији своје улоге као медијатора између стране и културе матерњег језика. Квантитативно-квалитативном анализом приступили смо обради добијених података, на основу чега смо потврдили хипотезу да је интеркултурна компетенција неизоставан конструкт наставе језика, те подједнако битна и код ученика и код наставника.

Downloads

Објављено

2021-12-30

Број часописа

Рубрика

Глотодидактика и језичка образовна политика

Како цитирати

ИНТЕРКУЛТУРНА КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА ЈЕЗИКА НОВОПАЗАРСКИХ ШКОЛА. (2021). Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 41(1), 175-188. https://zivijezici.fil.bg.ac.rs/index.php/zivijezici/article/view/28