УСВАЈАЊЕ ЕПИСТЕМИЧКЕ И ДЕОНТИЧКЕ МОДАЛНОСТИ У СРПСКОМ ЈЕЗИКУ

Аутори

  • Жељко Љиљак-Вукајловић Универзитет у Београду, Филолошки факултет

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.1

Кључне речи:

деонтичка модалност, епистемичка модалност, усвајање матерњег језика, српски језик, међујезичке разлике

Сажетак

У овом раду описани су резултати експерименталног истраживања усвајања деонтичке и епистемичке модалности које је обављено на узорку изворних говорника српског језика (одрасли и деца на узрасту од 10 година). Резултати истраживања су показали да су деца на овом узрасту само делимично усвојила систем модалних значења: иако се у дечјим одговорима деонтичка модалност конституише као засебна група значења, деца нису била у стању да разликују епистемичка од деонтичких и динамичких модалних значења. За разлику од деце, одрасли испитаници су били у стању да формирају релативно хомогене категорије значења и опишу их на апстрактан начин. Међутим, постојање израженог ефекта контекста (нарочито код млађе групе испитаника) проблематизује генерализацију добијених резултата.

Downloads

Објављено

2021-12-30

Како цитирати

Љиљак-Вукајловић Željko. (2021). УСВАЈАЊЕ ЕПИСТЕМИЧКЕ И ДЕОНТИЧКЕ МОДАЛНОСТИ У СРПСКОМ ЈЕЗИКУ. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 41(1), 13–40. https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.1

Bрој часописа

Секција

Лингвистика