USVAJANJE EPISTEMIČKE I DEONTIČKE MODALNOSTI U SRPSKOM JEZIKU
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.1Ključne reči:
deontička modalnost, epistemička modalnost, usvajanje maternjeg jezika, srpski jezik, međujezičke razlikeApstrakt
U ovom radu opisani su rezultati eksperimentalnog istraživanja usvajanja deontičke i epistemičke modalnosti koje je obavljeno na uzorku maternjih govornika srpskog jezika (odrasli i deca na uzrastu od 10 godina). Rezultati istraživanja su pokazali da su deca na ovom uzrastu samo delimično usvojila sistem modalnih značenja: iako se u dečijim odgovorima deontička modalnost konstituiše kao zasebna grupa značenja, deca nisu bila u stanju da razlikuju epistemička od deontičkih i dinamičkih modalnih značenja. Za razliku od dece, odrasli ispitanici su bili u stanju da formiraju relativno homogene kategorije značenja i opišu ih na apstraktan način. Međutim, postojanje izraženog efekta konteksta (naročito kod mlađe grupe ispitanika) problematizuje generalizaciju dobijenih rezultata.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).