ОПЕРАЦИОНАЛИЗОВАЊЕ ГОВОРНОГ КОНСТРУКТА У ТЕСТУ ЕНГЛЕСКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА КОЈИ СЕ СПРОВОДИ ПУТЕМ ИНТЕРНЕТА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.1Кључне речи:
говорни задатак, тестни задатак, TOEFL, i BT, говорна конструкција, говорно постигнуће, аутентичностСажетак
Последњих година, тестови говора су саставни део стандардизоване језичке процене зато што корисници тестова очекују да кандидати буду у стању да ефикасно комуницирају на страном језику, да језик користе у различите сврхе и на различите начине (Powers 2010: 1). Интернет-тестирање енглеског као страног језика засновано је тако да упућује на бројне језичке сврхе користећи све четири језичке вештине, независно
или интегрисано. У овом раду користимо измењену верзију Бахмановог и Палмеровог оквира карактеристика тестног задатка (1996) да анализирамо говорне задатке у Одељењу за говор TOEFL и iBT, идентификујући
говорне сврхе на које тест упућује кроз процес операционализацијe конструкта. Открића нам помажу да размислимо о аутентичности тестних задатака, као и о подударности између тестних задатака и говорних задатака у доменима коришћења циљног језика. Поред тога, анализа задатка открива и ограничења теста у вези са ситуационом/ интеракционом аутентичношћу због вештачког начина на који тест ради.