MM OPERACIONALIZOVANJE GOVORNOG KONSTRUKTA U TESTU ENGLESKOG KAO STRANOG JEZIKA KOJI SE SPROVODI PUTEM INTERNETA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.1Ključne reči:
govorni zadatak, testni zadatak, TOEFL iBT, govorna konstrukcija, govorna ocena, autentičnostApstrakt
Poslednjih godina, testovi govora su sastavni deo standardizovane jezičke procene zato što korisnici testova očekuju da kandidati budu u stanju da efikasno komuniciraju na stranom jeziku, da jezik koriste u različite svrhe i na različite načine (Powers 2010: 1). Internet-testiranje engleskog kao stranog jezika zasnovano je tako da upućuje na brojne jezičke svrhe koristeći sve četiri jezičke veštine, nezavisno ili integrisano. U ovom radu koristimo izmenjenu verziju Bahmanovog i Palmerovog okvira karakteristika testnog zadatka (1996) da analiziramo govorne zadatke u Odeljenju za govor TOEFL i iBT, identifikujući govorne svrhe na koje test upućuje kroz proces operacionalizacije konstrukta. Otkrića nam pomažu da razmislimo o autentičnosti testnih zadataka, kao i o podudarnosti između testnih zadataka i govornih zadataka u domenima korišćenja ciljnog jezika. Pored toga, analiza zadatka otkriva i ograničenja testa u vezi sa situacionom/ interakcionom autentičnošću zbog veštačkog načina na koji test radi.
Ključne reči: govorni zadatak, testni zadatak, TOEFL iBT, govorna konstrukcija,
govorna ocena, autentičnost