МЕТАФОРА МОСТА У ПОЛИТИЧКОЈ КОМУНИКАЦИЈИ КАНЦЕЛАРКЕ АНГЕЛЕ МЕРКЕЛ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.8Кључне речи:
политолингвистика, појмовна метафора МОСТ, семантичка борба, когнитивна теорија метафореСажетак
Метафоре структурирају наш свакодневни живот, не само наш језик, већ и наше размишљање и деловање (Lakoff, Johnson 2011: 11). Због својих карактеристика „истицања и сенчења“ (ibid: 18), метафоре су посебно погодне за наметање одређеног гледишта на чињеничну или проблематичну ситуацију и за прикривање других аспеката . Овај чланак користи пример метафоре моста у употреби немачке канцеларке Ангеле Меркел како би показао како покушава да „учини примаоце саучесницима у њеном гледишту“ (Strauss et al. 1989: 664). Пре свега, реконструисани су различити начини на које се може користити метафора моста и њихов значењски потенцијал. Други корак илуструје које језичке стратегије канцеларка спроводи овом метафором. Трећи корак показује како се семантичке битке могу извести помоћу метафора. Теорија концептуалних метафора и политичка лингвистика пружају теоријски и методолошки оквир.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Аутори који објављују у овом часопису пристају на следеће услове:
- Аутори задржавају ауторска права и пружају часопису право првог објављивања рада и лиценцирају га под окриљем Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License која омогућује другима да деле рад уз услов навођења ауторства и изворног објављивања у овом часопису.
- Аутори могу да израде засебне, уговорне аранжмане за не-ексклузивну дистрибуцију рада објављеног у часопису (нпр. постављање у институционални репозиториј или објављивање у књизи), уз навођење да је рад изворно објављен у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено и подстичу се да поставе објављени рад он-лине (нпр. у институционалном репозиторију или на својим мрежним страницама) пре и током поступка пријаве, с обзиром на то да такав поступак може водити продуктивној размени идеја, те ранијој и већој цитираности објављеног рада (уп. The Effect of Open Access).