ЈЕЗИЧКА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ЗАВРШНИХ РАЗРЕДА ОСНОВНИХ ШКОЛА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ У ОБЛАСТИ НЕМАЧКОГ КАО ДРУГОГ СТРАНОГ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.3Кључне речи:
немачки као СЈ2, тестирање, евалуација, језичке компетенције, фонд часоваСажетак
У раду је дата анализа резултата истраживања у области рецептивних језичких вештина и граматичко-лексичких знања, спроведеног у завршним разредима основних школа Републике Србије у којима се немачки учи као други страни језика. Добијени резултати настали су као последица промена курикулумâ страних језика на основношколском нивоу и у раду тумачени су и са аспекта мотивације, узевши у обзир факторе који су социолингвистички оријентисани, као што су друштвено окружење и вредност другог/страног језика, а затим низ индивидуалних фактора, попут личних афинитета, степена ефикасности и циља учења језика. Циљ рада је пре свега указати на негативне последице одлуке о смањењу фонда часова другог страног језика, као и о одабиру и одобравању наставног материјала, садржине курикулума, која је између осталог осталог довела и до пада мотивације код ученика, јер СЈ2 у поређењу са енглеским готово неминовно задобија имплицитни статус компликованијег, чак и мање битног језика.