ЈЕЗИЧКА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ЗАВРШНИХ РАЗРЕДА ОСНОВНИХ ШКОЛА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ У ОБЛАСТИ НЕМАЧКОГ КАО ДРУГОГ СТРАНОГ ЈЕЗИКА

Аутори

  • Андреа Жерајић Висока хотелијерска школа струковних студија, Београд

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.3

Кључне речи:

немачки као СЈ2, тестирање, евалуација, језичке компетенције, фонд часова

Сажетак

     У раду је дата анализа резултата истраживања у области рецептивних језичких вештина и граматичко-лексичких знања, спроведеног у завршним разредима основних школа Републике Србије у којима се немачки учи као други страни језика. Добијени резултати настали су као последица промена курикулумâ страних језика на основношколском нивоу и у раду тумачени су и са аспекта мотивације, узевши у обзир факторе који су социолингвистички оријентисани, као што су друштвено окружење и вредност другог/страног језика, а затим низ индивидуалних фактора, попут личних афинитета, степена ефикасности и циља учења језика. Циљ рада је пре свега указати на негативне последице одлуке о смањењу фонда часова другог страног језика, као и о одабиру и одобравању наставног материјала, садржине курикулума, која је између осталог осталог довела и до пада мотивације код ученика, јер СЈ2 у поређењу са енглеским готово неминовно задобија имплицитни статус компликованијег, чак и мање битног језика.

Downloads

Објављено

2018-12-30

Како цитирати

Жерајић, А. (2018). ЈЕЗИЧКА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ЗАВРШНИХ РАЗРЕДА ОСНОВНИХ ШКОЛА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ У ОБЛАСТИ НЕМАЧКОГ КАО ДРУГОГ СТРАНОГ ЈЕЗИКА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 38(1), 59–87. https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.3

Bрој часописа

Секција

Лингвистика и примењена лингвистика