JEZIČKA POSTIGNUĆA UČENIKA ZAVRŠNIH RAZREDA OSNOVNIH ŠKOLA REPUBLIKE SRBIJE U OBLASTI NEMAČKOG KAO DRUGOG STRANOG JEZIKA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.3Ključne reči:
nemački kao SJ2, testiranje, evaluacija, jezičke kompetencije, fond časovaApstrakt
U radu je data analiza rezultata istraživanja u oblasti receptivnih jezičkih veština i gramatičko-leksičkih znanja, sprovedenog u završnim razredima osnovnih škola Republike Srbije u kojima se nemački uči kao drugi strani jezika. Dobijeni rezultati nastali su kao posledica promena kurikulumâ stranih jezika na osnovnoškolskom nivou i u radu tumačeni su i sa aspekta motivacije, uzevši u obzir faktore koji su sociolingvistički orijentisani, kao što su društveno okruženje i vrednost drugog/stranog jezika, a zatim niz individualnih faktora, poput ličnih afiniteta, stepena efikasnosti i cilja učenja jezika. Cilj rada je pre svega ukazati na negativne posledice odluke o smanjenju fonda časova drugog stranog jezika, kao i o odabiru i odobravanju nastavnog materijala, sadržine kurikuluma, koja je između ostalog ostalog dovela i do pada motivacije kod učenika, jer SJ2 u poređenju sa engleskim gotovo neminovno zadobija implicitni status komplikovanijeg, čak i manje bitnog jezika.