ГЛОБАЛНА СИМУЛАЦИЈА У НАСТАВИ СТРАНИХ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.6Кључне речи:
глобална симулација, задатак, аутентични документи, интеракција, креативностСажетак
Пре неколико деценија појавила се, у оквиру акционе педагогије, нова техника која подразумева комбиновање језичких, лингвистичких и културолошких циљева на креативан и маштовит начин: глобална симулација. У првом делу рада даћемо приказ употребе глобалних симулација на општим курсевима страних језика као и у настави језика за посебне намене и показати на који начин глобалне симулације уносе новине у педагошку праксу. Затим ћемо представити сопствено искуство, које се заснива на задацима које су студенти друге године високошколске установе ФЕФА у Београду, а који
уче француски као изборни предмет, извршавали у оквиру пројекта „Живот предузећа“. Резултати истраживања показују како овај начин рада, осим што доприноси подизању мотивације код студената, јер им пружа прилику да се изражавају без ограничења и да слободно комуницирају унутар групе, доприноси проширивању језичких и културолошких знања, богаћењу вокабулара и увежбавању усмене и писмене продукције увођењем разноликих извора и путем директног приступа страном језику и култури.