GLOBALNA SIMULACIJA U NASTAVI STRANIH JEZIKA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.6Ključne reči:
globalna simulacija, zadatak, autentični dokumenti, interakcija, kreativnostApstrakt
Pre nekoliko decenija pojavila se, u okviru akcione pedagogije, nova tehnika koja podrazumeva kombinovanje jezičkih, lingvističkih i kulturoloških ciljeva na kreativan i maštovit način: globalna simulacija. U prvom delu rada daćemo prikaz upotrebe globalnih simulacija na opštim kursevima stranih jezika kao i u nastavi jezika za posebne namene i pokazati na koji način globalne simulacije unose novine u pedagošku praksu. Zatim ćemo predstaviti sopstveno iskustvo, koje se zasniva na zadacima koje su studenti druge godine visokoškolske ustanove FEFA u Beogradu, a koji uče francuski kao izborni predmet, izvršavali u okviru projekta „Život preduzeća“. Rezultati istraživanja pokazuju kako ovaj način rada, osim što doprinosi podizanju motivacije kod studenata, jer im pruža priliku da se izražavaju bez ograničenja i da slobodno komuniciraju unutar grupe, doprinosi proširivanju jezičkih i kulturoloških znanja, bogaćenju vokabulara i uvežbavanju usmene i pismene produkcije uvođenjem raznolikih izvora i putem direktnog pristupa stranom jeziku i kulturi.