ДВОЈЕЗИЧНА НАСТАВА У СРБИЈИ: ПОГЛЕД У БЛИЖУ И ДАЉУ ПРОШЛОСТ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.8Кључне речи:
анализа језичких образовних политика, јавне политике, двојезична настава, Србија, улога актера, искуства из прошлости, нерешена питањаСажетак
И данас се у Србији двојезична настава посматра као педагошка иновација, иако се у континуитету остварује већ 14 година. Са становишта анализе језичких образовних политика као јавних политика, та чињеница отвара неколика питања, од којих је једно улога различитих актера у процесу њеног увођења, остваривања и вредновања. Евидентирањем најважнијих домаћих искустава која су претходила увођењу двојезичне наставе 2004. године у две београдске образовне институције и анализом одређених аспеката тих искустава, овај рад тежи да одговори на питање учинка различитих актера у развијању тог модела наставе, али и да тиме што ће указати на проблеме који се јављају као константа, то јест који до сада нису ефикасно решени, поглед у прошлост стави у функцију будућег развоја двојезичне наставе.