ПРИРОДА И КУЛТУРА КАО МЕТАФОРЕ ЗА КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈУ ПОЈМА „ЕКОНОМИЈА“
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3Кључне речи:
природа, култура, економија, метафореСажетак
У овом чланку анализирамо метафоре из области природе и културе кориштене у њемачким медијима за концептуализацију апстрактног појма „економија“. Циљ аутора је да сазна да ли се економија доживљава као природни процес који је ван домашаја човјека, или пак као нешто што је човјек створио својим радом. Анализа је рађена методама когнитивне семантике на корпусу од 156 чланака објављена у три водећа њемачка медија у јеку економске кризе 2008/2009. Циљ истраживања је да се одговори на сљедећа питања: Да ли у текстовима превладавају метафоре из области природе или културе? Шта нам те метафоре откривају о поимању економије и учесника у економском процесу? На основу емпиријске анализе аутор долази до закључка да се економија у њемачкој јавност углавном доживљава као природни процес, а не као дјело човјека. Економија и њени учесници описују се вокабуларом из области дивљине, флоре и фауне, лова и дарвинистичке борбе за опстанак.