ПРИРОДА И КУЛТУРА КАО МЕТАФОРЕ ЗА КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈУ ПОЈМА „ЕКОНОМИЈА“
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3Кључне речи:
природа, култура, економија, метафореСажетак
У овом чланку анализирамо метафоре из области природе и културе кориштене у њемачким медијима за концептуализацију апстрактног појма „економија“. Циљ аутора је да сазна да ли се економија доживљава као природни процес који је ван домашаја човјека, или пак као нешто што је човјек створио својим радом. Анализа је рађена методама когнитивне семантике на корпусу од 156 чланака објављена у три водећа њемачка медија у јеку економске кризе 2008/2009. Циљ истраживања је да се одговори на сљедећа питања: Да ли у текстовима превладавају метафоре из области природе или културе? Шта нам те метафоре откривају о поимању економије и учесника у економском процесу? На основу емпиријске анализе аутор долази до закључка да се економија у њемачкој јавност углавном доживљава као природни процес, а не као дјело човјека. Економија и њени учесници описују се вокабуларом из области дивљине, флоре и фауне, лова и дарвинистичке борбе за опстанак.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Аутори који објављују у овом часопису пристају на следеће услове:
- Аутори задржавају ауторска права и пружају часопису право првог објављивања рада и лиценцирају га под окриљем Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License која омогућује другима да деле рад уз услов навођења ауторства и изворног објављивања у овом часопису.
- Аутори могу да израде засебне, уговорне аранжмане за не-ексклузивну дистрибуцију рада објављеног у часопису (нпр. постављање у институционални репозиториј или објављивање у књизи), уз навођење да је рад изворно објављен у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено и подстичу се да поставе објављени рад он-лине (нпр. у институционалном репозиторију или на својим мрежним страницама) пре и током поступка пријаве, с обзиром на то да такав поступак може водити продуктивној размени идеја, те ранијој и већој цитираности објављеног рада (уп. The Effect of Open Access).