ПРИРОДА И КУЛТУРА КАО МЕТАФОРЕ ЗА КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈУ ПОЈМА „ЕКОНОМИЈА“

Аутори

  • Јасмина Махмутовић Филозофски факултет Универзитета у Сарајеву

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3

Кључне речи:

природа, култура, економија, метафоре

Сажетак

У овом чланку анализирамо метафоре из области природе и културе кориштене у њемачким медијима за концептуализацију апстрактног појма „економија“. Циљ аутора је да сазна да ли се економија доживљава као природни процес који је ван домашаја човјека, или пак као нешто што је човјек створио својим радом. Анализа је рађена методама когнитивне семантике на корпусу од 156 чланака објављена у три водећа њемачка медија у јеку економске кризе 2008/2009. Циљ истраживања је да се одговори на сљедећа питања: Да ли у текстовима превладавају метафоре из области природе или културе? Шта нам те метафоре откривају о поимању економије и учесника у економском процесу? На основу емпиријске анализе аутор долази до закључка да се економија у њемачкој јавност углавном доживљава као природни процес, а не као дјело човјека. Економија и њени учесници описују се вокабуларом из области дивљине, флоре и фауне, лова и дарвинистичке борбе за опстанак.

Downloads

Објављено

2017-12-30

Како цитирати

Махмутовић J. (2017). ПРИРОДА И КУЛТУРА КАО МЕТАФОРЕ ЗА КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈУ ПОЈМА „ЕКОНОМИЈА“. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 37(1), 59–89. https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3

Bрој часописа

Секција

Лингвистика и примењена лингвистика