PRIRODA I KULTURA KAO METAFORE ZA KONCEPTUALIZACIJU POJMA „EKONOMIJA“

Autori

  • Jasmina Mahmutović Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3

Ključne reči:

priroda, kultura, ekonomija, metafore

Apstrakt

U ovom članku analiziramo metafore iz oblasti prirode i kulture korištene u njemačkim medijima za konceptualizaciju apstraktnog pojma „ekonomija“. Cilj autora je da sazna da li se ekonomija doživljava kao prirodni proces koji je van domašaja čovjeka, ili pak kao nešto što je čovjek stvorio svojim radom. Analiza je rađena metodama kognitivne semantike na korpusu od 156 članaka objavljena u tri vodeća njemačka medija u jeku ekonomske krize 2008/2009. Cilj istraživanja je da se odgovori na sljedeća pitanja: Da li u tekstovima prevladavaju metafore iz oblasti prirode ili kulture? Šta nam te metafore otkrivaju o poimanju ekonomije i učesnika u ekonomskom procesu? Na osnovu empirijske analize autor dolazi do zaključka da se ekonomija u njemačkoj javnost uglavnom doživljava kao prirodni proces, a ne kao djelo čovjeka. Ekonomija i njeni učesnici opisuju se vokabularom iz oblasti divljine, flore i faune, lova i darvinističke borbe za opstanak.

Downloads

Objavljeno

2017-12-30

Kako citirati

Mahmutović, J. (2017). PRIRODA I KULTURA KAO METAFORE ZA KONCEPTUALIZACIJU POJMA „EKONOMIJA“. Živi Jezici, 37(1), 59–89. https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3

Broj časopisa

Sekcija

Lingvistika i primenjena lingvistika