PRIRODA I KULTURA KAO METAFORE ZA KONCEPTUALIZACIJU POJMA „EKONOMIJA“
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.3Ključne reči:
priroda, kultura, ekonomija, metaforeApstrakt
U ovom članku analiziramo metafore iz oblasti prirode i kulture korištene u njemačkim medijima za konceptualizaciju apstraktnog pojma „ekonomija“. Cilj autora je da sazna da li se ekonomija doživljava kao prirodni proces koji je van domašaja čovjeka, ili pak kao nešto što je čovjek stvorio svojim radom. Analiza je rađena metodama kognitivne semantike na korpusu od 156 članaka objavljena u tri vodeća njemačka medija u jeku ekonomske krize 2008/2009. Cilj istraživanja je da se odgovori na sljedeća pitanja: Da li u tekstovima prevladavaju metafore iz oblasti prirode ili kulture? Šta nam te metafore otkrivaju o poimanju ekonomije i učesnika u ekonomskom procesu? Na osnovu empirijske analize autor dolazi do zaključka da se ekonomija u njemačkoj javnost uglavnom doživljava kao prirodni proces, a ne kao djelo čovjeka. Ekonomija i njeni učesnici opisuju se vokabularom iz oblasti divljine, flore i faune, lova i darvinističke borbe za opstanak.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).