ELF – КОНЦЕПТ И ПЕДАГОШКЕ ИМПЛИКАЦИЈЕ

Аутори

  • Вера Ошмјански Универзитет Сингидунум

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.6

Кључне речи:

енглески језик као лингуа франца, варијетети енглеског језика, одговарајућа педагогија, одговарајућа методологија, способност прилагођавања, преговарање значења, настава енглеског језика

Сажетак

Циљ рада је да представи основне теоријске постулате концепта енглеског језика као лингуа франца (English as a lingua franca, ELF), варијетета који бележи одступања од стандарда енглеског језика. На основу приказа релевантних истраживања из области прагматике, фонологије, лексике и граматике, закључујемо да ELF поседује карактеристике неутралног језика погодног за употребу у интеркултуралној комуникацији. Увођење енглеског као лингуа франца у педагошку праксу и језичку образовну политику имплицира промене у приступу који се базира на конвенционалном прескриптивизму. Концепт ELF намеће креирање „одговарајућих педагогија и методологија“ које развијају „способности прилагођавања“ у језику и теже „преговарању значења“ (negotiation of meaning) (Thomas 1995: 22).

Downloads

Објављено

2016-12-30

Како цитирати

Ошмјански V. (2016). ELF – КОНЦЕПТ И ПЕДАГОШКЕ ИМПЛИКАЦИЈЕ. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 36(1), 133–147. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.6

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика