ELF – KONCEPT I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.6Ključne reči:
engleski jezik kao lingua franca, varijeteti engleskog jezika, odgovarajuća pedagogija, odgovarajuća metodologija, sposobnost prilagođavanja, pregovaranje značenja, nastava engleskog jezikaApstrakt
Cilj rada je da predstavi osnovne teorijske postulate koncepta engleskog jezika kao lingua franca (English as a lingua franca, ELF), varijeteta koji beleži odstupanja od standarda engleskog jezika. Na osnovu prikaza relevantnih istraživanja iz oblasti pragmatike, fonologije, leksike i gramatike, zaključujemo da ELF poseduje karakteristike neutralnog jezika pogodnog za upotrebu u interkulturalnoj komunikaciji. Uvođenje engleskog kao lingua franca u pedagošku praksu i jezičku obrazovnu politiku implicira promene u pristupu koji se bazira na konvencionalnom preskriptivizmu. Koncept ELF nameće kreiranje „odgovarajućih pedagogija i metodologija“ koje razvijaju „sposobnosti prilagođavanja“ u jeziku i teže „pregovaranju značenja“ (negotiation of meaning) (Thomas 1995: 22).