ПОДУЧАВАЊЕ КУЛТУРЕ И ИKK У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЗА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ У КОНТЕКСТУ УГОСТИТЕЉСТВА ИЗ ПЕРСПЕКТИВЕ СТУДЕНАТА

Аутори

  • Јована Николић Академија струковних студија, Одсек Висока хотелијерска школа

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2024.44.1.8

Кључне речи:

ИКК, ЕСП, угоститељство, интеркултурна осетљивост

Сажетак

Рад има за циљ да испита ставове студената угоститељства о значају елемената културе и интеркултурне комуникативне компетенције (IKK). Такође испитује потребу за укључивањем културних елемената у наставу Енглеског језика за посебне намене (ЕСП) и процењује интеркултурну осетљивост студената одсека Висока хотелијерска школа у Београду. IKK је кључна за ефикасну пословну комуникацију у сектору угоститељства. Стога ово истраживање тежи унапређењу наставног плана и програма Енглеског језика за посебне намене узимајући у обзир ставове и потребе студената у вези са IKK у пословном окружењу. Резултати анкете показују да су студенти заинтересовани за увођење елемената културе у ЕСП наставу и препознају важност интеркултурних аспеката. Такође, показују склоност студената ка етнорелативистичком погледу на друге културе. Унапређење курикулума аспектима интеркултурне компетенције може утицати на подробнију припрему студената за изазове са којима ће се суочавати у свом будућем занимању.  

Референце

Avramović 2008: Z. Avramović, Kultura. Beograd: Zavod za udžbenike.

Barrett 2013: M. Barrett, Interculturalism and multiculturalism: similarities and differences. Council of Europe.

Bojović 2020: B. Bojović, Savremene studije kulture 1. Beograd: Štampar Makarije.

Byram 1995: M. Byram, Reflecting on "Intercultural Competence" in L. Bredella (ed.). Foreign Language Learning. In Verstehen Und Verständigung Durch Sprachenlernen? Dokumention Des 15. Kongresses Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF), Gießen 4.-6. Oktober 1993, 269–75.Bochum: Brockmeyer.

Byram 1997: M. Byram, Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, UK: Multilingual Matters.

Davis 1983: M.H. Davis, Measuring individual differences in empathy: Evidence for a multidimensional approach. Journal of Personality and Social Psychology, 44(1), 113-126.

Deardorff 2006: D. K. Deardorff, Assessing Intercultural Competence in Study Abroad Students. In M. Byram and A. Feng (eds.). Living and Studying Abroad. Research and Practice. Clevedon: Multilingual Matters: 232-256.

Eisenberg and Lennon 1983: N. Eisenberg and R. Lennon, Sex differences in empathy and related capacities. Psychological Bulletin, 94(1), 100–131.

Grobelna 2015: A. Grobelna, Intercultural Challenges Facing the Hospitality Industry. Implications for Education and Hospitality Management. Journal of Intercultural Management, 7 (3), 101–117. DOI 10.1515/joim-2015-0023

Guay 2016: F. Guay, The virtue of culture in understanding motivation at school: Commentary on the special issue on culture and motivation. Br J Educ Psychol. 86(1),154-60. doi: 10.1111/bjep.12105.

Hammer, Bennett and Wiseman 2003: M.R. Hammer, M.J. Bennett and R. Wiseman, Measuring intercultural sensitivity: The intercultural development inventory. International Journal of Intercultural Relations, 27 (4), 421–443.

Hoffman 1977: M.L. Hoffman, Sex differences in empathy and related behaviors. Psychological Bulletin, 54, 712-722.

Holliday, Hyde and Kullman 2004: A. Holliday, M. Hyde, M. and J. Kullman, Intercultural communication: An Advanced resource book. London: Routledge.

House 2007: J. House. What is an intercultural speaker? In E. A . Soler & M.P. Safont Jorda (Eds.), Intercultural language learning and language use (pp. 7-21). Dordrecht, The Netherlands: Springer. Retrieved from http://www.springerlink.com/content/978-1-4020-5636-9#section=320018&page=1

Jhaiyanuntana and Singhanat 2020: A. Jhaiyanuntana and N. Singhanat, Intercultural Communication Challenges and Strategies for the Thai Undergraduate Hotel Interns, PASAA: 59 (1). .DOI: 10.58837/CHULA.PASAA.59.1.9

Kim and Spears 2022: Y.H. Kim and D. Spears, Differing career expectations in the hospitality industry: a crosscultural study. International Hospitality Review, 36 (2), 304–321. DOI 10.1108/IHR-08-2020-0033

Kramsch 1993: C. Kramsch, Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Kramsch and Zhu 2016: C. Kramsch & H. Zhu, Language and culture in ELT. U G. Hall (ur.), The Routledge Handbook of English Language Teaching (38 – 50). Abingdon, Oxon: Routledge.

Lee-Ross and Pryce 2010: D. Lee-Ross and J. Pryce, Human Resources and Tourism: Skills, Culture and Industry. Bristol, Buffalo, Toronto: Channel View Publications.

McKay 2002: S.L. McKay, Teaching English as an International Language: Rethinking Goals and Approaches, Oxford: Oxford University Press.

Spitzberg and Chagnon 2009: B.J. Spitzberg and G. Chagnon, Conceptualizing intercultural competence. In D. K. Deardorff (Ed.), The SAGE Handbook of Intercultural Competence (pp. 2–52). Thousand Oaks, CA: SAGE.

Šušnjić 2015: Đ. Šušnjić, Teorije kulture. Beograd: Zavod ua udžbenike.

Taylor and McArthur 2013: M. Taylor & L. McArthur, Cross-Cultural Knowledge, Attitudes and Experiences of Hospitality Management Students, Journal of Hospitality & Tourism Education, 21 (4), pp. 6–14.

Triandis 2002: H.C. Triandis, Subjective Culture. Online Readings in Psychology and Culture, 2(2).https://doi.org/10.9707/2307-0919.1021

Williams 1984: R. Williams, Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. London: Fontana.

Yang et al. 2015: H. Yang, K. Reggie, W. Philips N. Steven, An Empirical Study of Intercultural Communicative Competence: A Case Study of Hospitality Higher Education in China Journal of Tourism and Hospitality Management, 3 (5-6), 102-112 doi: 10.17265/2328-2169/2015.06.002

Downloads

Објављено

2025-01-14

Како цитирати

Николић J. (2025). ПОДУЧАВАЊЕ КУЛТУРЕ И ИKK У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЗА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ У КОНТЕКСТУ УГОСТИТЕЉСТВА ИЗ ПЕРСПЕКТИВЕ СТУДЕНАТА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 44(1), 177–191. https://doi.org/10.18485/zivjez.2024.44.1.8

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика