Procena znanja zasnovana na performansi i autentično ocenjivanje za Kembridž A1 ispit za decu
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2022.42.1.9Ključne reči:
самооцењивање, вршњачко оцењивање, вештина читања, вештина писања, вештина говора, алтернативно оцењивање, табеле за оцењивањеApstrakt
Cilj ovog rada je da predstavi mogućnosti preinačavanja aktivnosti iz udžbenika engleskog jezika za decu u aktivnosti koje će im pomoći da postanu svesni karakteristika Kembridž ispita za decu (Pre A1 Starters prvobitno nazvan Cambridge YLE Starters Exam). Predložene aktivnosti se fokusiraju na dva važna aspekta ispita: načine da se što više umanji mogućnost podbačaja učenika i načine da se poveća validnost testa, odnosno da se format testa što više približi učenicima. Takođe, razmatra se važan aspekt učenja – osnovno znanje, jer se nova znanja najefikasnije stiču nadogradnjom na postojeća. Prethodno navedeno dovelo je do toga da se alternativno ocenjivanje koristi kao najpogodniji način za primenu već postojećih znanja, kao i da se deca navedu da razmišljaju o sopstvenom učenju. U radu su predstavljeni načini samoocenjivanja i vršnjačke procene autentičnih i na učinku zasnovanih aktivnosti na takav način da najbolje odgovaraju zadacima iz udžbenika i portfolija koji su propisani udžbenikom koji se koristi.
Reference
Cambridge English: Starters (YLE Starters) | Cambridge English. [http://www.cambridgeenglish.org/exams/young-learners-english/starters/]
Cambridge Assessment English: Cambridge English Qualifications. Pre A1 Starters, A1 Movers and A2 Flyers. Handbook for Teachers. [http://www.cambridgeenglish.org/images/153612-yle-handbook-for-teachers.pdf]
Evans 2009: D. Evans, The end product: Doug Evans looks at performance assessment in the EFL classroom. (Practical ideas) (English as second language). Cengage Learning, HighBeam Business.
Mueller 2014: J. Muller, What is authentic assessment? (Authentic assessment toolbox). Jon Mueller. [https://jfmueller.faculty.noctrl.edu/toolbox/whatisit.htm]
O’Malley and Pierce 1996: J. M. O’Malley, L. V. Pierce, Authentic assessment for English language learners: Practical approaches for teachers. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company.
Prošić-Santovac and Rixon 2019: D. Prošić-Santovac, S. Rixon (eds.), Integrating assessment into early language learning and teaching. Multilingual Matters.
Shin and Crandall 2014: J. K. Shin, J. A. Crandall, Teaching young learners English: From theory to practice. Boston: National Geographic Learning.
Strange 2011a: D. Strange, Chatterbox: Pupil’s book 2. (Oxford English.) Oxford, UK: Oxford University Press.
Strange 2011b: D. Strange, New chatterbox 2: Activity book. Oxford, UK: Oxford University Press.
Young 2012: V. Young, All students can shine. [http://www.allstudentscanshine.com/]
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Sva prava zadržana (c) 2022 Лора Петронић Петровић

Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).