STRUČNA SPREMA NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U ŠKOLSTVU SRBIJE:
PRAVILNICI I PRAKSA (2003 - 2020)
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.10Ključne reči:
jezička obrazovna politika Srbije, javna politika, strani jezici, stručna sprema nastavnika, akteri, 2003-2020Apstrakt
Predmet ovog rada jeste analiza izmena i dopuna pravilnika o stručnoj spremi nastavnika stranih jezika u srpskom sistemu obrazovanja, nastalih tokom prve dve decenije 21. veka. Istraživanje ima za cilj utvrđivanje – iz perspektive analize javnih politika – dinamike, karaktera i efekata promena koje se tiču normativnog definisanja stručnosti nastavnika stranih jezika, a posebna pažnja posvećuje se ulozi različitih aktera kod donošenja analiziranih izmena i dopuna. Rezultati istraživanja pokazuju da su posle 2003. godine, kada je, na osnovu širokog konsenzusa, uvedena krupna novina u toj oblasti, pravilnici neznatno menjani, ali da su znatne izmene nastale napuštanjem ispitnih procedura koje su, radi obezbeđenja i kontrole kvaliteta kadra koji ulazi u školstvo, prvobitno (2003.) utvrđene. Napuštanjem navedenih procedura otvorena je mogućnost različitih interpretacija odredbi pravilnika, pa nekada i postavljanja partikularnih interesa iznad opštih.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).