STRUČNA SPREMA NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U ŠKOLSTVU SRBIJE:
PRAVILNICI I PRAKSA (2003 - 2020)
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.10Ključne reči:
jezička obrazovna politika Srbije, javna politika, strani jezici, stručna sprema nastavnika, akteri, 2003-2020Apstrakt
Predmet ovog rada jeste analiza izmena i dopuna pravilnika o stručnoj spremi nastavnika stranih jezika u srpskom sistemu obrazovanja, nastalih tokom prve dve decenije 21. veka. Istraživanje ima za cilj utvrđivanje – iz perspektive analize javnih politika – dinamike, karaktera i efekata promena koje se tiču normativnog definisanja stručnosti nastavnika stranih jezika, a posebna pažnja posvećuje se ulozi različitih aktera kod donošenja analiziranih izmena i dopuna. Rezultati istraživanja pokazuju da su posle 2003. godine, kada je, na osnovu širokog konsenzusa, uvedena krupna novina u toj oblasti, pravilnici neznatno menjani, ali da su znatne izmene nastale napuštanjem ispitnih procedura koje su, radi obezbeđenja i kontrole kvaliteta kadra koji ulazi u školstvo, prvobitno (2003.) utvrđene. Napuštanjem navedenih procedura otvorena je mogućnost različitih interpretacija odredbi pravilnika, pa nekada i postavljanja partikularnih interesa iznad opštih.