DINAMIKA GRUPE SA STUDENTIMA ŠPANSKOG KAO NASLEDNOG, STRANOG I MATERNJEG JEZIKA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.6Ključne reči:
nasledni govornici, učenici španskog kao stranog jezika, maternji govornici, nastava španskog jezika, nastava u mešovitim grupamaApstrakt
Potrebe i pristupi kod podučavanja naslednih govornika su drugačije nego kod nastave stranog jezika, međutim, kako toj oblasti nije posvećeno dovoljno pažnje, nisu retke situacije da nasledni govornici španski jezik u formalnom kontekstu uče u mešovitim grupama zajedno sa stranim govornicima, a u nekim okolnostima i sa maternjim govornicima. Istraživački deo ovog rada sastoji se iz analize upitnika o učenju u mešovitim grupama i odnosu između pomenute tri različite grupacije učenika. Na upitnik su odgovarali studenti hispanistike sa tri nemačka univerziteta, gde su grupe izrazito mešovite usled velikog broja hispanskih iseljenika u zemlji. Istraživanje je potkrepljeno intervjuom sa lektorkom T.D. sa katedre za romanistiku na Univerzitetu Humbolt o radu studenata u mešovitim grupama. Rezultati istraživanja su pokazali da učenje u mešovitim grupama ima višestruke prednosti i malobrojna ograničenja po studente koji su toga svesni i ne bi odabrali da uče španski jezik u uobičajenim okolnostima, drugačijim od onoga na šta su navikli.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).