DINAMIKA GRUPE SA STUDENTIMA ŠPANSKOG KAO NASLEDNOG, STRANOG I MATERNJEG JEZIKA

Autori

  • Anđela Gašić Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.6

Ključne reči:

nasledni govornici, učenici španskog kao stranog jezika, maternji govornici, nastava španskog jezika, nastava u mešovitim grupama

Apstrakt

     Potrebe i pristupi kod podučavanja naslednih govornika su drugačije nego kod nastave stranog jezika, međutim, kako toj oblasti nije posvećeno dovoljno pažnje, nisu retke situacije da nasledni govornici španski jezik u formalnom kontekstu uče u mešovitim grupama zajedno sa stranim govornicima, a u nekim okolnostima i sa maternjim govornicima. Istraživački deo ovog rada sastoji se iz analize upitnika o učenju u mešovitim grupama i odnosu između pomenute tri različite grupacije učenika. Na upitnik su odgovarali studenti hispanistike sa tri nemačka univerziteta, gde su grupe izrazito mešovite usled velikog broja hispanskih iseljenika u zemlji. Istraživanje je potkrepljeno intervjuom sa lektorkom T.D. sa katedre za romanistiku na Univerzitetu Humbolt o radu studenata u mešovitim grupama. Rezultati istraživanja su pokazali da učenje u mešovitim grupama ima višestruke prednosti i malobrojna ograničenja po studente koji su toga svesni i ne bi odabrali da uče španski jezik u uobičajenim okolnostima, drugačijim od onoga na šta su navikli.

Downloads

Objavljeno

2019-12-30

Kako citirati

Gašić, A. (2019). DINAMIKA GRUPE SA STUDENTIMA ŠPANSKOG KAO NASLEDNOG, STRANOG I MATERNJEG JEZIKA. Živi Jezici, 39(1), 123–138. https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.6

Broj časopisa

Sekcija

Glotodidaktika