DVOJEZIČNA (CLIL) NASTAVA U OBRAZOVNOM SISTEMU SRBIJE: SADAŠNJI IZAZOVI I PREDLOG SMERNICA ZA BUDUĆNOST
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.9Ključne reči:
dvojezična CLIL nastava, usavršavanje nastavnika, udžbenici, ocenjivanje, završni (maturski) ispitApstrakt
Predmet rada predstavlja opis trenutne organizacije dvojezične nastave u obrazovnom sistemu Republike Srbije sa izdvojenim izazovima pred kojima se nalaze učenici i nastavnici u datom kontekstu nastave. U radu je prikazan sadržaj Pravilnika o bližim uslovima za ostvarivanje dvojezične nastave sa posebnim osvrtom na nedostajuće elemente dokumenta kao što su: usavršavanje nastavnika, upotreba udžbenika, kriterijumi za ocenjivanje učenika i struktura završnog (maturskog) ispita na kraju srednjoškolskog ciklusa. Na osnovu analize pomenutih aspekata u evropskoj praksi CLIL nastave, predložene su smernice za dalji razvoj dvojezične nastave u Republici Srbije sa posebnim osvrtom na elemente koji nedostaju u datom obrazovnom sistemu.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).