SKRIVENI KURIKULUM U NASTAVI ŠPANSKOG KAO STRANOG JEZIKA U SRBIJI, SA POSEBNIM OSVRTOM NA RODNO OSETLJIV PRISTUP U UČIONICI: STAVOVI NASTAVNOG KADRA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.8Ključne reči:
implicitni kurikulum, rodne ideologije, nastavni kadar, španski kao strani jezikApstrakt
U ovom radu predstavljamo analizu mišljenja i stavova nastavnika i nastavnica španskog kao stranog jezika u Srbiji prema pojmu skrivenog kurikuluma i načina na koji ga definišu sa posebnim osvrtom na rodno senzitivan pristup u nastavi. Ispitanicima i ispitanicama elektronskim putem prosleđen je upitnik. Nakon kvalitativne analize došli smo do rezultata koji ukazuju na to da nastavni kadar na različite načine definiše implicitni kurikulum i da mu ne pridaje isti značaj zaboravljajući pri tome da škola ne služi samo za prenošenje znanja, već aktivno učestvuje u oblikovanju rodnih i drugih identiteta, kao i rodnih ideologija, što su ujedno i osnovni teorijski postulati kritičke pedagogije na čijim idejama počiva ovaj rad.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).