IGRANJE ILI UČENJE: NEPOMIRENI DUALITETI U STAVOVIMA UČESNIKA NASTAVNOG PROCESA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.10Ključne reči:
igralačko učenje, komunikativna nastava, nastava stranih jezika, obrazovna ideologija, stavovi, učenje gramatikeApstrakt
Savremena nastava jezika za cilj postavlja usavršavanje svih jezičkih kompetencija kako bi kandidat postao uspešan i samostalan korisnik ciljnog jezika. Iako su ove ideje prisutne na različitim nivoima jezičkog obrazovanja, rezultati ovog kvalitativnog istraživanja, sprovedenog tokom reforme studijskih programa na Filološkom fakultetu u Beogradu, ukazuju da ne postoji uvek suštinsko razumevanje pomenutih principa, što ponekad vodi njihovoj kontradiktornoj interpretaciji. Naime, nije dovoljno da predavači i studenti budu upoznati sa savremenim tokovima nauke o jeziku jer to ne utiče na promenu njihovog pristupa nastavi, odnosno učenju jezika. Od ključne je važnosti stvoriti uslove da učesnici preispitaju svoja duboka uverenja i stavove o obrazovanju, kako bi se i njihovo delovanje suštinski promenilo.