RADIO I TV VESTI U NASTAVI VEŠTINE RAZUMEVANJA GOVORA STRANOG JEZIKA STRUKE – PRIMENA STRATEGIJA

Autori

  • Ksenija Maltez Geoekonomski fakultet, Univerzitet Megatrend, Beograd

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.11

Ključne reči:

radio i TV vesti, veština slušanja i razumevanja govora, strategije razumevanja govora, neverbalna komunikacija

Apstrakt

Pedagoška vrednost autentičnih materijala (radio i TV vesti) za razvijanje veštine razumevanja govora ispitana je na 83 studenta ekonomije koji engleski jezik uče kao jezik struke. Sprovedeno istraživanje imalo je za cilj da utvrdi da li izloženost radio i TV vestima posle dva semestra nastave dovodi do poboljšanja veštine razumevanja govora, i u kom formatu je ono izraženije: audio ili video. Drugi cilj istraživanja bio je da ispita da li sistematska nastava strategija razumevanja govora dovodi do poboljšanja u razumevanju ove dve vrste inputa. Poređenjem rezultata predtesta i posttesta po završenoj nastavi utvrđeno je da su ispitanici eksperimentalne grupe, koji su bili izloženi sistematskoj nastavi strategija razumevanja govora, više napredovali u razumevanju govora u odnosu na ispitanike kontrolne grupe, kao i da je veći napredak u obe grupe zabeležen kod razumevanja TV vesti. Ovi rezultati u korist video formata i strategija razumevanja govora potvrđuju značaj njihove primene u nastavi.

Downloads

Objavljeno

2017-12-30

Kako citirati

Maltez, K. (2017). RADIO I TV VESTI U NASTAVI VEŠTINE RAZUMEVANJA GOVORA STRANOG JEZIKA STRUKE – PRIMENA STRATEGIJA. Živi Jezici, 37(1), 229–250. https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.11

Broj časopisa

Sekcija

Glotodidaktika