TIPOLOGIJA LIČNIH OGLASA KAO LINGVISTIČKIH I KULTUROLOŠKIH KATEGORIJA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.3Ključne reči:
društvo, jezik, komunikacija, kultura, lični oglas, medij, tipologija, vrednost, vrsta tekstaApstrakt
Rad se bavi ličnim oglasima kao specifičnom vrstom teksta, pod pretpostavkom da je na osnovu velikog broja koncepata koji iz njih proizlaze moguće izvesti određene zaključke o dotičnoj kulturi i društvu. Uzimajući u obzir dva medija masovne komunikacije, štampu i internet, oglasi su precizno definisani u pogledu funkcije i strukture, kao i konteksta u kojem se realizuju. Potom se oblikuje predlog tipologije oglasa kao osnov za kulturološko tumačenje. Budući da analiza obuhvata srpske i nemačke oglase, kontrastivni pristup omogućio je i poređenje rezultata dobijenih za ove dve kulture, te utvrđivanje sličnosti i razlika među njima.