ДВОЈЕЗИЧНА (СРПСКО-ЕНГЛЕСКА) НАСТАВА У ВОЈВОДИНИ: УВОЂЕЊЕ И ПРВИ РЕЗУЛТАТИ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.10Кључне речи:
двојезична настава, српски језик, енглески језик, вртић, основна школа, средња школа, Војводина, ефекти двојезичне наставеСажетак
Овај рад има два циља. Прво, он описује обуку коју је прошла прва генерација васпитача и наставника који су се припремали да од септембра 2011. године започну са реализацијом двојезичне наставе у образовним установама у Војводини у којима су били запослени. Тиме се покушавају истаћи и примери добре праксе и они аспекти обуке који нису дали жељене резултате, с намером да се помогне свима који ће у будућности организовати или спроводити сличне обуке. Друго, у раду се приказују први резултати мерења ефеката двојезичне наставе добијени три године након њеног увођења. Они показују да се највећа предност ученика који прате наставу на два језика очитује у првом и другом разреду основне школе, да је четврти разред прекретница и да у свим осталим разредима боље резултате постижу ученици који наставу прате само на матерњем језику.