ДВОЈЕЗИЧНА (СРПСКО-ЕНГЛЕСКА) НАСТАВА У ВОЈВОДИНИ: УВОЂЕЊЕ И ПРВИ РЕЗУЛТАТИ

Аутори

  • Татјана Глушац Факултет за правне и пословне студије "др Лазар Вркатић", Нови Сад

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.10

Кључне речи:

двојезична настава, српски језик, енглески језик, вртић, основна школа, средња школа, Војводина, ефекти двојезичне наставе

Сажетак

Овај рад има два циља. Прво, он описује обуку коју је прошла прва генерација васпитача и наставника који су се припремали да од септембра 2011. године започну са реализацијом двојезичне наставе у образовним установама у Војводини у којима су били запослени. Тиме се покушавају истаћи и примери добре праксе и они аспекти обуке који нису дали жељене резултате, с намером да се помогне свима који ће у будућности организовати или спроводити сличне обуке. Друго, у раду се приказују први резултати мерења ефеката двојезичне наставе добијени три године након њеног увођења. Они показују да се највећа предност ученика који прате наставу на два језика очитује у првом и другом разреду основне школе, да је четврти разред прекретница и да у свим осталим разредима боље резултате постижу ученици који наставу прате само на матерњем језику.

Downloads

Објављено

2018-12-30

Како цитирати

Глушац T. (2018). ДВОЈЕЗИЧНА (СРПСКО-ЕНГЛЕСКА) НАСТАВА У ВОЈВОДИНИ: УВОЂЕЊЕ И ПРВИ РЕЗУЛТАТИ. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 38(1), 227–246. https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.10

Bрој часописа

Секција

У фокусу: двојезична настава