ПОСТИГНУЋА У РАЗУМЕВАЊУ ПИСАНОГ ТЕКСТ НА РУСКОМ ЈЕЗИКУ ПОСЛЕ ОПШТЕГ СРЕДЊЕГ ОБРАЗОВАЊА

Аутори

  • Мила Ђуричић Висока бродарска школа, Београд

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.12

Кључне речи:

читање, језичке вештине, стандарди, постигнућа, други страни језик, Прва београдска гимназија, настава читања на руском језику, тестирање, истраживање

Сажетак

Циљ овог рада јесте испитивање стандарда постигнућа ученика после завршеног општег средњег образовања у области читања са разумевањем непознатог текста на руском језику. Узимајући у обзир излазне нивое стандарда постигнућа које предвиђа Заједнички европски оквир за живе језике, представљене скалом усвајања језичких вештина од А1 до Ц2, интересовало нас је да ли ученици гимназија и у ком проценту након завршеног општег средњег образовања достижу напредни ниво, који одговара нивоу Б2. Читање је од свих језичких вештина најзаступљеније у настави руског језика у српским школама. Сматрали смо да је добро развијено и због тога смо хтели да истражимо управо постигнућа из ове језичке вештине. Желели смо да проверимо колики проценат ученика достиже напредни ниво, прописан стандардима постигнућа (једнак нивоу Б2 према Заједничком европском оквиру за живе језике). Резултати истраживања су потврдили наше претпоставке: проценат испитаника који је достигао напредни ниво био је 50%.

Downloads

Објављено

2017-12-30

Како цитирати

Ђуричић M. (2017). ПОСТИГНУЋА У РАЗУМЕВАЊУ ПИСАНОГ ТЕКСТ НА РУСКОМ ЈЕЗИКУ ПОСЛЕ ОПШТЕГ СРЕДЊЕГ ОБРАЗОВАЊА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 37(1), 251–260. https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.12

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика