ГРЕШКЕ КОЈЕ УЧЕНИЦИ ЗАВРШНИХ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ СТРУЧНЕ ШКОЛЕ ПРАВЕ НА ЕНГЛЕСКОМ ЈЕЗИКУ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.9Кључне речи:
језичка грешка, језички утицај, енглески као страни језик, српски као матерњи језик, језички трансферСажетак
Циљ рада је идентификација и анализа грешака које ученици енглеског језика праве у завршним разредима основне и средње стручне школе. Oдгонетају се разлози који доводе до њиховог настанка, посматрани у српском језичком контексту. Материјал за рад обезбеђен је праћењем говора и писања ученика. Разврстан је на лексичко-прагматичке, морфолошко-правописне и синтаксичке грешке. Тиме желимо да покажемо да језичке грешке треба посматрати као позитиван показатељ у настави, као алат у унапређењу језичких вештина ученика.