DVA NAČINA SPROVOĐENjA JEZIČKE OBRAZOVNE POLITIKE: ODOZGO-NA-DOLE I ODOZDO-NA-GORE
PRIKAZ JEDNE STUDIJE SLUČAJA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2020.40.1.11Ključne reči:
jezička obrazovna politika, jezička politika i planiranje, nastava stranih jezika, engleski jezik, visoko obrazovanjeApstrakt
Cilj ovog rada je da, kroz detaljan pregled literature, pruži uvid u koncepte jezičke politike i planiranja kao i jezičke obrazovne politike, jer se upravo jezička obrazovna politika bavi jezicima u formalnim obrazovnim sistemima. Budući da engleski jezik zauzima značajno mesto u univerzitetskoj nastavi i da je većina literature kao i publikacija sa SCI (Science Citation Index) liste na engleskom, poznavanje tog stranog jezika se smatra bitnom kvalifikacijom koju akademski građani treba da poseduju, jer im pruža mogućnost da se uključe u međunarodne tokove. Iz tog razloga, u radu je prikazana studija slučaja sprovođenja jezičke obrazovne politike na Poljoprivrednom fakultetu u Kruševcu Univerziteta u Nišu. Bitno je naglasiti da cilj rada nije da prikaže koji način sprovođenja jezičkih obrazovnih politika je bolji, već da pruži uvid u načine njihovog funkcionisanja.