ТЕКСТУАЛНА КОХЕРЕНТНОСТ И КОХЕЗИЈА У РАДОВИМА СТУДЕНАТА ПРВЕ И ТРЕЋЕ ГОДИНЕ СТУДИЈА ГЕРМАНИСТИКЕ
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.2Кључне речи:
текстуална језичка компетенција, језичка компетенција, кохерентност, кохезија, Заједнички европски оквирСажетак
Циљ анализе представља испитивање присутности кохезивних средстава у текстовима студената и одређивање нивоа њихове текстуалне компетенције на основу критеријума кохерентности. За потребе истраживања спроведена је корпусна анализа писмених испита студената прве и треће године студија германистике на Филолошком факултету Универзитета у Београду у академској 2018/19. години. Резултати анализе показују да текстуална језичка компетенција студената на првој години одговара Б1 нивоу Заједничког европског оквира, док је иста компетенција код студената треће године на нивоу Ц1.1. На основу добијених резултата закључује се да разлика у нивоима текстуалне језичке компетенције између прве и треће године износи скоро цела два нивоа.